Bursa’nın gururu Teknoloji Fen Koleji! ‘Kodlanan değil kodlayan gelecek’

Eğitimin öncü kurumlarından Özel Teknoloji Fen Koleji, yetiştirdiği donanımlı öğrencileriyle, Türkiye’de ilklere imza atarak fark yaratmaya devam ediyor. Okul, bu iddiasını TÜBİTAK’tan aldığı ödülle de gösterdi.

Bursa’nın gururu Teknoloji Fen Koleji! ‘Kodlanan değil kodlayan gelecek’

HATİCE DAL

Kodlanan değil kodlayan bir gelecek hedefiyle yola çıkan Özel Teknoloji Fen Koleji, 25 yıllık birikimiyle ve öğrencilerine sunduğu özgün eğitim modeliyle başarıdan başarıya koşuyor. Teknoloji Fen Koleji öğrencileri tarafından geliştirilen ‘Verd-e’ adlı elektrikli araç, TÜBİTAK Efficiency Challenge Yarışması’nda “en iyi görsel tasarım ödülü”nü alarak Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdi. Üniversite öğrencilerinin katıldığı yarışmada ödül almaya hak kazanan Özel Teknoloji Fen Koleji öğrencileri, ilk defa lise öğrencilerinin yer aldığı takım olarak yarışmaya damga vurdu. Nitelikli temel eğitimin yanı sıra dijital çağın kodlama ihtiyacını da teknoloji tabanlı bir eğitim anlayışı ile öğrencilerine kazandırdıklarını belirten Özel Teknoloji Fen Koleji Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Osman Atış, ezberci eğitim anlayışından çıkıp deneyimleyerek, laboratuvar ile atölye ortamlarında fen ve teknolojiyi kullanarak kalıcı öğrenme sağlamanın gururunu yaşadıklarını söyledi.

“HAYALLERİNE HAZIRLIYORUZ”

Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ) ile yaptıkları iş birliği sonucunda hayata geçirdikleri kodlama eğitimi ile öğrencilerde sağlam bir altyapı oluşturduklarını da belirten Ali Osman Atış, “Yüzyılın önemli bir gereksinimi olan İngilizce, okullarımızda ‘Konuşan İngilizce’ anlayışı ile kalıcı kılınıyor. Anadolu ve Fen liselerimiz, ÜNİTEK programıyla öğrencilerimizi, hayallerini gerçekleştirmek, arzu ettikleri üniversiteyi kazanmak üzere hazırlıyor” dedi.

SAĞLAM KÖKLERLE, MUTLU GELECEK

Özel Teknoloji Fen Koleji isminden hareketle, 50’ye yakın laboratuvar, atölye ve özel çalışma ortamıyla eğitimin temellerini teknoloji ve fen üzerine kurduklarını da hatırlatan Atış, “Mutlu Çocuk, Mutlu Veli ve Huzurlu Öğretmen’ hedefi ile çıktığımız bu yolda, geçmişten gelen birikimimizle emin adımlarla ilerliyoruz. Teknoloji Fen Koleji’nde eğitim-öğretim hayatını sürdüren öğrenci, veli ve öğretmenlerimizin yüzlerinde gördüğümüz mutluluk bizim için çok değerli. Ülkemizin ihtiyaç duyduğu özgüveni sağlam, etik değerlere önem veren, matematik zekâsını iyi kullanan, yabancı dile ve yazılım bilgisine hâkim nesiller yetiştirmek için gayret ediyoruz. Büyük ağaçların, büyük köklerle yetiştiğini biliyoruz ve bu bilinçle çocuklarımızı sağlam köklerle başarılı, mutlu bir geleceğe hazırlıyoruz” şeklinde konuştu.

“FİKİRLERİNE KULAK VERİYORUZ”

Çocukların yeni bir dünyaya doğduğunu belirten Ali Osman Atış, yeni nesilin teknolojiyle iç içe yaşayarak sürekli kodlayan bir ortama maruz kaldıklarını söyledi. Amaçlarının çocukları, içine doğdukları zamana göre yetiştirip geleceğe hazırlamak olduğunun altını çizen Atış, “Proje tabanlı eğitime öncelik veriyoruz. Öğrencilerimizi bir birey olarak görüyor ve düşüncelerine fikirlerine duygularına kulak veriyoruz. Tüm bu yaklaşımın meyvesini de mutlu öğrencilerle, ödüllü projelerimizle topluyoruz” ifadelerini kullandı.

“ÜRETEN NESİLLER YETİŞTİRİYORUZ”

Çin’de başlayarak kısa sürede tüm Dünya’yı etkisi altına alan Covid-19 sürecinden etkilenenlerin başında eğitim sektörünün geldiğini hatırlatan Atış, Özel Teknoloji Fen Koleji’nin bu süreci son derece başarılı şekilde yürüttüğünü vurguladı. Atış, “Okulların ara vermesinin ardından başlayan ‘online’ dönem ile eğitimde dijital bir dönüşüm yaşandı. Dijital teknoloji kullanımı konusunda tecrübeli olmamızın avantajı ile bu sürece çok hızlı uyum sağlayarak uygulamaya geçtik. ‘Dene, yaşa, keşfet, öğren ve bilgiyi kalıcı kıl’ anlayışı ile bilgiyi hem alan hem de üreten nesiller yetiştirmeye dijital eğitimde de devam ediyoruz” açıklamalarında bulundu.

YÜZDE YÜZ TEMİZ HAVA…

Özel Teknoloji Fen Koleji’nin, Milli Eğitim Bakanlığı ve Türk Standartları Enstitüsü protokolü kapsamında ‘Okulum Temiz’ sertifikası almaya hak kazandığını da dile getiren Atış, sözlerini şöyle noktaladı: “Pandemi süreci dikkate alınarak BUÜ Tıp Fakültesi Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalı ve Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği bölümü uzmanları tarafından verilen Covid-19 Risk Analizi Raporu ile okulumuzun ve sınıflarımızın havalandırmasında, iç havayla karışmadan yüzde 100 temiz hava kullanıldığı belgelendi. Bu sistemi kullanan ilk ve tek okul olarak değerlendirmeye alındık. Ve sertifikayı almaya hak kazanan tek okulda biz olduk.”

TÜBİTAK ÖDÜLLÜ VERD-E

TÜBİTAK tarafından düzenlenen ve üniversite öğrencilerinin katıldığı TÜBİTAK Efficiency Challenge Yarışması’nda en iyi görsel tasarım ödülü aldıklarını belirten Özel Teknoloji Fen Koleji Lise Eğitim Koordinatörü Önder Özdemir de, “Yakın zamanda elektrikli araç üretiminin merkezi Bursa olacak. Bu projeden ilham alan Robotik Kodlama Kulübü öğrencilerimiz, bir araç üretmeye karar vererek işe koyuldu. BUÜ Otomotiv Mühendisliği Bölümü öğrencilerinden de projede destek aldık” diye konuştu. “Verd-e” isminin verildiği elektrikli aracın normal bir araç standartında olduğunu da söyleyen Özdemir, aracın diğer özelliklerini şöyle sıraladı: “Hidrolik fren sistemine sahip olarak tasarlanan araç saatte 100 kilometre menzile ulaşabiliyor. Düşük enerji, yüksek performans ve Lityum iyon piller ile uzun ömürlü batarya sistemine sahip. Ve araç 30 dakikada hızlı şarj özelliğini barındırıyor.”

HABERİ PAYLAŞ
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X