Bursa’nın hızlı tren projesinde matematik problemi!

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Bursa’nın hızlı tren projesiyle ilgili Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun dikkat çeken bir sözünü kaleme aldı…

Bursa’nın hızlı tren projesinde matematik problemi!

Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Hafta sonu… Bursa’nın gözü-kulağı Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’ndaydı. İznik Çevre Yolu’nu açtıktan sonra gelmeyen tren ve bitmeyen metro şantiyelerinde bilgi aldı.

Açıklamasını…

Cumartesi günü can kulağıyla dinledik. Hızlı tren inşaatının 2025 sonunda bitip test sürüşlerinin başlayacağını söyledi ki, bu bilinen bir tarih olarak kayıtlarımızda.

Gerçi…

Ulaştırma Bakanlığı internet sitesinde, 2025 sonunda Bursa-Yenişehir hattının biteceği yazıyor, ama biz Bakan’ın sözüne inanıyor ve bu tarihi Bursa-Osmaneli hattı için kabul ediyoruz.

Yine…

3.5 yılda 900 metre ray serilen, sonra da o rayları sökülen 6.1 kilometrelik metro inşaatının bitişi için 2025 sonunu gösterdi ki, bu tarih de geçen hafta Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey tarafından dillendirildi.

Bunları…

Bilinen tarihlerin resmi ifadesi ve güvencesi kabul ettik. Fakat, Uraloğlu’nun konuşmasında dikkat çeken bir şey daha var.

Dedi ki:

“Hızlı trenle Bursa-Ankara arası yolculuk 2 saat 15 dakikaya inecek.”

Burada da…

İlkokul öğrencileri için geçerli olabilecek bir matematik problemi söz konusu.

O da şu:

Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun dillendirdiği, daha önce de beyan edilen süre 2 saat 15 dakika. Yani, 135 dakika.

Ankara Garı’ndan kalkan hızlı tren Bozüyük’e 102 dakikada geliyor. Bozüyük’ten Bursa’ya 165 kilometre ray mesafesi var. Arada da Osmaneli, Yenişehir, Yenişehir Havaalanı, Gürsu istasyonları yer alıyor.

Her istasyonda 5 dakika duruyor, ama bizim hat için 3 dakika ortalama kabul etsek, Bursa Garı’na kadar 12 dakika istasyonda durma süresi geçer.

102 dakikanın üzerine en az 12 dakika eklediğimizde, süre daha yola çıkmadan 120 dakikaya ulaşıyor.

Soru da şu:

Ana hattan ayrıldıktan sonra hızı düşecek olan tren Bozüyük’ten Bursa’ya 15 dakikada gelebilir mi?

Yoksa Bursa olarak bu gazla daha fazla ve daha hızlı mı gideriz?

 

Hızlı trenin İstanbul yolculuğu hesabı da sıkıntılı

Cumartesi gün… Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun açıkladığı “İstanbul hızlı trenle 1 saat 15 dakika” hesabı da sıkıntılı görünüyor.

İşletme hesabına göre…

Tren Kadıköy Söğütlüçeşme’den İzmit’e 1 saat 23 dakikada ulaşıyor. İzmit-Osmaneli arası 90 kilometreyi 30 dakikada geçiyor. Osmaneli’den Bursa’ya, yalnızca Yenişehir’de dursa bile 40 dakika.

Toplamda da 145 dakikayı, yani 2 saat 25 dakikayı buluyor.

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
14 adet yorum var

14 adet yorum var

  1. Yazarın kalemine sağlık izmit söğütlücesme arasını dile getirmiş hatta 93 dk.sürdüğüde oluyor…kabine iki konuşan bakan var biri maliye biri ulaştırma sagolsun sayın lafla bizi uçuruyor…Sinop sarp hızlı tren vadediyor…renkli kalemleri alıp bütün ülkeyi baştan başa demiryolu ile senlendiriyor

  2. Öncelikle Söğütlüçeşme den teeee İzmit e kadar Almanların teee 120 yıl önce yaptığı konvansiyonel raylar. Yani 90 km yi zar zor yapıyor .. Arifiye den teeee Pamukova ya kadar yine eski konvansiyonel demiryolu. .. hiç unutmam kaynağım da var, hızlı tren reklamı yapılırken Eskişehir Ankara 1 saat 5 dk verdiler. Şimdi neredeyse 1 saat 40 dk. Goya İstanbul Ankara 3 saat 15 dk olacaktı. Beyler İstanbul Ankara yolu tamamı hızlı yol değil. Bozüyük ten Arifiye ye kadar tüm tüneller sıkıntılı. Bilecik’ge gelmeden eski hata geçiyordu geçenler de. Yolu bulursa 252 km hıza çıkıyor. Ama tamamı hızlı yol değil. Yine Sincan dan Ankara garına kadar 110 zor görürsünüz.

  3. Bursa’ya hızlı tren projesi için en mantıklı olan Bursa’dan Osmangazi köprüsü üzerine ve otobana paralel bir İstanbul ulaşım olurdu. Oradan İzmir-Bursa-İstanbul ve Bursa-Ankara şeklinde ulaşım sağlanabilirdi ve hiç bu kadar yıllarca da beklemezdik.. Üstelik böyle bir projede Yenişehir havaalanı gibi ek bir masrafa da gerek kalmazdı (ve şu anda yapılmakta olan masraflara da). Sabiha Gökçen den(Yurtdışı pek çok noktaya da ulaşım) hızlı trenle 45 dk lık bir uzaklıkta olurdu. Köprüyü-otobanı devlet yapmazsa (yap-işlet-devret) işte böyle rantabl projeler de hayata geçmez. Özel sektör otobana paralel hızlı tren istemez ama mantıklı olan budur.

  4. Bursa’da 3 tane otomobil fabrikası var her gün yaklaşık 2000 bin otomobil üretiliyor bunlar tırla taşınıyor yurdun değişik yerlerine bir tır yaklaşık 6 araç alıyor düşünün Bursa’da gergün yüzlerce tır gelip gidiyor yolları tıkıyor Bursa’nın havasını kirletiyor tren olsa hem ekonomik olur hemde Bursa’da trafik rahatlar Avrupa’da otomobil fabrikası olan tüm şehirlerde raylı sistem var

  5. Tren garlarına gidiş-geliş süreleri ve 3 saate yakın bir zaman dilimi bunun cazip olmadığını gösteriyor.3-4 Kişilik bir ailenin kendi vasıtası ve arabalı vapurla yolculuğu daha cazip şu an.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X