Ne zaman… Bursa’nın ulaşım ve trafik sorunuyla ilgili konuları açsak, Yol ve Ulaşım Uzmanı olarak görüşlerini önemsediğimiz İnşaat Yüksek Mühendisi Mehmet Tözün Bingöl şunu söyler:
“Bir yanlış yapılıyor… Kentin ulaşım politikaları görüşülürken tıkanan trafik öne çıkıyor ve araçlara göre çözüm aranıyor. Oysa araç değil, insan odaklı planlama yapılmalı.”
Kabul etmek gerekir ki…
Avrupa ve dünyanın önemli kentlerinde ulaşım planı araçlara göre yapılmıyor. Aksine, araçların kent merkezlerine girmemeleri ve yayalaştırılmış bölgeler gibi kararlar alınıyor.
İşte…
Bu konu şimdilerde Bursa’nın da hedefinde olan Akıllı Şehirler uygulamasının temel mantığını oluşturuyor.
Gerçi…
Akıllı şehirler denince akla teknolojinin kolaylaştırdığı günlük yaşam geliyor, ama insan boyutu daha önemli.
Nitekim…
Bursa 2023 Hareketi ve ÜNİTİMSAH olarak bilinen Üniversiteli Timsahlar gibi grupların kurucusu, Bursa denilince her şeyi kenara bırakan Makine Mühendisi Aybars Yılmaz çok önemsediği akıllı şehirler konusunda kılavuz olacak bir çalışma yaptı.
BTSO Bilişim Komitesi üyeleri İdris Doğrul ve Nesrin Erdem ile bir araya gelip akıllı şehirlerin insan boyutunu konuştu. Ortaya da çok özel bir rapor çıktı.
Geniş olarak önümüzdeki günlerde aktaracağımız değerlendirmede, kent gündeminin ilk sırasından düşmeyen trafik ve ulaşım için şu soruluyor:
“Şehirlerimizi araçlarla daha rahat ulaşıma mı hazırlamalıyız, yoksa araçlara ihtiyacın azaldığı, sosyal iletişim ve etkileşimin çoğaldığı şekilde mi hazırlamalıyız?”