Yılmaz, köşesinden şöyle aktardı:
Bursa’ya… 65 yıl önce tren sözü verildi. 1992’de, tren için ilk adımların atıldığını duyurduğumuz günden beri gelişmelerin takipçisi olmaya çalışıyoruz.
2012’de…
Temelinin Yüksek Hızlı Tren olarak atılması umut kıvılcımı oldu. Proje adı Yüksek Standartlı Demiryolu olarak, yani hızlı tren olarak değişse de Bursa umutla bekledi.
İlk yıllar…
Ödeneği tünellerde biten tren için son süreçte umut veren haberler var.
Gördüğümüz şu:
Projenin dış kredili olmasıyla işler hızlandı. Müteahhit firma Kalyon’un şantiye gücünü arttırması da umutları arttırdı.
Şimdi gündemde, 2025’te test sürüşlerinin başlaması, 2026’da yolcu taşınması var. Tünellerde sona yaklaşılması, güzergah üzerinde elektrik direklerinin dikilmesi, altyapıdan üstyapıya geçen bölümlerin artması da, kırılan umutları yeniden canlandırıyor.
Peki…
65 yıldır hayalini kurduğumuz, 11 yıldır inşaatının bitmesini beklediğimiz tren geldiğinde ne olacak? Bursa hazır mı?
Soruyu…
Bursa için kafa yoran isimlerden, geçen dönem TMMOB İKK Sekreteri olan Feridun Tetik’le sohbetimizde tartıştık.
Tetik diyor ki:
“Bursa treni bekliyor, ama tren geldiğinde ne olacağına, kentin nasıl yararlanacağına dair hiçbir hazırlığı yok.”
Önerisi şu:
“Şimdiden, tren geldiğinde nasıl işletileceğine dair, tüm paydaşların katılımıyla bir kongre düzenlenmeli. Bu kongrede, işletme esasları ve teknik altyapı, hatta kentle entegrasyonu bilimsel kriterlerle belirlenmeli.”
Şunu da ekledi:
“Tren geldikten sonra bocalamamak için erken harekete geçmek gerekiyor. Kent olarak randımanlı yararlanamazsak treni gerçekten kaçırırız.”
Tam bu noktada…
“Eğer bu hazırlıkları daha önce yapıp plan ve haritalara işleseydik, tren güzergahında başka tesislerin ortaya çıkmasını, örneğin TOGG fabrikasının Gemlik hattı üzerine değil de başka bir yere yapılmasını sağlayabilirdik” diyerek uyarısının altını çizdi.
Hiç de haksız değil.
Hızlı trenin kent içi entegrasyonu çok önemli
Gelişmeler… Hızlı trenin bu defa hedefi tutturacağı ve 2026’da geleceği umudunu arttırıyor. “Geldiğinde ne olur?” sorusunu Feridun Tetik’le tartışırken, “Kent içi raylı sistemle entegrasyonu sağlanamazsa verimli olmaz” dedi.
O entegrasyon…
Bursaray’ın Şehir Hastanesi’ne uzatıldığı güzergahta, Balat’ta sağlanacak. Gelin görün ki, Geçit’i geçemeyen metroda hedef 2026 olsa da, biteceği umudu vermiyor.