Bursa’ya yeni ulaşım planı! Bu yol nereye yapılacak?

www.olay.com.tr’nin yanınında Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın konuğu olan İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Mehmet Albayrak, Bursa’da yapılan ulaşım çalıştayla ilgili önemli bilgiler paylaştı…

Bursa’ya yeni ulaşım planı! Bu yol nereye yapılacak?

Bursa’nın hızlı ve plansız büyüyen, çok fazla göç alan bir kent olduğunu vurgulayan Başkan Albayrak, “Bu fazlalıklarla paralel olarak Bursa’nın ciddi sorunları birikmeye ve artmaya devam ediyor. Bunların çözülmesi gerekiyor. Bursa’nın en büyük ve en önemli problemi ulaşım… Bu çalıştaylarımızın ilkini 2019 yılında yapmıştık. Şimdi ulaştırma temasıyla ikincisini gerçekleştirdik. Gerçekten katılımı ve ambiansı yüksek ve güzel bir çalıştay oldu” dedi.

Bursa’nın kent içi trafiğinin büyük bölümünün özel araçlardan oluştuğunu anlatan Mehmet Albayrak, “Otomobillerin bir yerden başka bir yere taşınmasından çıkması lazım. Trafik bir kültürdür. Bursa’da pandemi öncesi araç başına düşen yolcu sayısı 1,5’tu… Pandemi sonrası 1,1’e geriledi. Yani, bir otomobilde sadece bir yolcu bulunuyor. Böyle bir ortamda trafik nasıl ilerleyecek? Pandemi ulaşımı çok etkiledi” diye konuştu.

ULAŞIM MASTER PLANI NEDEN DEĞİŞMELİ?

Bursa’da yaya trafiği başta olmak üzere bisikletli ulaşım ve toplu ulaşımın yaygınlaştırılması gerektiğini kaydeden İMO Başkanı Albayrak, sözlerini şöyle sürdürdü:

Daha önceki çalıştayda 2035 Ulaşım Master Planı’nın revize edilmesi çağrısında bulundum. Bir aksaklık yok ancak ihtiyaçlar değişiyor… Bursa hızlı büyüdüğü için planlar yetersiz kalıyor. 2019 yılında Büyükşehir Belediyesi’nin gündemi getirdiği plan 2035 hedefliydi. Şu an 2021 yılındayız aslında uzak bir hedef ancak 2035 master planında olmayan bir yol şu an gündemde. Bursa’nın çevre yolunda yani otobanda her akşam trafik tıkanıyor. 2040 planında orada bir bir yol planlanıyor. Ovaakça’dan girecek, Teknosab diye planlanan bölgede birleşecek. Bu neden planlanıyor? Otabanın Bursa bağlantısının artık şehir içi yol olmasından dolayı… Dolayısıyla 2019 yılında olmayan bir yol, ihtiyaçtan dolayı 1 yıl sonra planlanmaya başladı… Burayı da paralı yapıp bir çözüm getirilebilir fakat bu kez şehir içi trafiğin yükü artar.”

PARİS İKLİM ANLAŞMASI NELER GETİRECEK?

Türkiye’nin artık Paris İklim Anlaşması’nın da bir tarafı olduğunu belirten Albayrak, “Anlaşmanın şöyle yansımaları olacak. Bütün illerimizde eylem planları hazırlanıp yürürlüğe konacak. Bursa da bu illerden birisi. Paris İklim Anlaşması ülkelere hedefler koyuyor. 2030-2053 hedefi konuyor. Etaplar halinde planlar yapılacak. 2019 yılında oto yakıtlarıyla oluşan karbondioksit yüzde 25’i kapsıyordu. Sera gazlarını azaltmayı taahhüt ediyoruz. Bizim de sera gazlarını azaltmamız, en az noktaya indirmemiz gerekiyor. Bunun yolu da, araç trafiğini ortadan kaldırmak. Yaya trafiği, bisikletli ulaşım ve toplu ulaşımın yaygınlaştırılması lazım. 2040 Ulaşım Master ve Çevre Düzenleme Planı revizyonu artık bir ihtiyaç” şeklinde konuştu.

 

HABERİ PAYLAŞ
6 adet yorum var

6 adet yorum var

  1. Özel araç başına düşen yolcu sayısının 1.1 olmasının bir nedeni de toplu ulaşımın pahalı olması. Ben işe gidip gelirken aracımla daha uyguna gidiyorum. Bence bu da sorgulanması gereken bir faktör. En azından çözüm bulunana kadar toplu taşımayı özendirmek için indirim yapılabilir

  2. Yol olmayan yere avm her boş arsaya bina dilersen ne olacak ki alternatif yollar yarım yamalak yapılıyor merkezde bir ta a toplar damar gib iki yol var durmadan o yollara kılcal damar ekleniyor damarlarda bu yükü kaldırmıyor bir ara kuzey ve güney yolları gündemdeydi şehir içinde transit üst ve altyollar yapılması gerekir saygılar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X