Çarşı esnafına ‘satış’ dersi

Tarihi çarşıyı tekrar cazip hale getirmeye yönelik çalışmalar sürüyor. Kurumsal Gelişim Programı kapsamında esnafa ‘satışın ABC’si’ başlığı altında önemli bilgiler verildi. Eğitimler farklı başlıklarla devam edecek.

Çarşı esnafına ‘satış’ dersi

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), 16 makro projesinden biri olarak hayata geçirdiği Payitaht Çarşı Projesi kapsamında çarşı esnafının eğitimine dönük başlattığı ‘Kurumsal Gelişim Programı’na devam ediyor. Tayyare Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen eğitimlerde çarşı esnafına perakende satış teknikleri hakkında iki gün süren eğitim verildi. Tayyare Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen programda, eğitmen Burak Ercivan ‘Satışın ABC’si’ başlığı adı altında çarşı esnafına satış süreci, satış becerileri, hizmetin satışa etkisi ve satışın adımları gibi konulara değindi.

NASIL CAZİP HALE GETİRİRİZ

Kapalı Çarşı ve Tarihi Hanlar Bölgesi’nin daha cazip hale getirilmesi için gerçekleştirilen çalışmaların oldukça önemli olduğunu belirten Burak Ercivan, ”Eğitimlere çarşı esnafımızın yoğun ilgisi oldu. Hem mevcut perakende satış yöntemleriyle ilgili bilgiler paylaştık hem de  esnafın yaşadığı tecrübeleri paylaştık. Bu tarihi bölgenin cazip olduğu dönemlerde şimdiden farklı olarak neler yapılmış, bu bölgeyi nasıl daha cazip kılarız gibi konuları konuştuk” dedi.

ORTAK BİR SATIŞ KÜLTÜRÜ

Tüm tarihi çarşının ortak bir dil, ortak bir satış kültürü oluşturmasının önemini anlatan Ercivan, ”Bunu sağlamak, istediğimiz müşteriyi istediğimiş şekilde bu bölgeye çekmek, çarşının tarihini ve kültürünü ortaya koyarak daha cazip hale getirmek mümkün. Tarihi çarşı şehrin can damarı” diye konuştu.

GELİŞİMİ ÇOK ÖNEMSİYORUZ

Bursa Tarihi Çarşı ve Hanlar Birliği (BTÇH) Başkanı Muhsin Özyıldırım, Çarşıda düzenin ve kalitenin sağlanması açısından gerekli çalışmaları gerçekleştirdiklerini kaydetti. Özyıldırım, şöyle devam etti: ”Çarşılarımızda bugüne kadar birçok iyileştirme ve restorasyan çalışmaları gerçekleştirildi. Biz bu çalışmaların yanı sıra çarşıya bir düzen, disiplin ve kalitenin gelmesini de çok arzu ediyorduk. Bununla ilgili iki adıma önem verdik. Birincisi çağın getirdiği yeni perakende tekniklerini öğrenebilmek, biri de ahilik kültürünü hatırlayabilmekti. Bu yüzden gerçekleştirilen bu gelişim programını çok önemsiyoruz.”

ESKİ İHTİŞAMINA KAVUŞTURMAYI HEDEFLİYORUZ

BTSO Başkanı İbrahim Burkay, Osmanlı İmparatorluğu’nun ilk büyük alışveriş merkezi niteliğindeki kapalı çarşının 7 asırlık geçmişiyle sadece kentin ve ülkenin değil dünyanın önemli değerleri arasında bulunduğunu ifade etti. Oda olarak Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi’ni bölge esnafının da katkılarıyla eski ihtişamına kavuşturmayı hedeflediklerini kaydeden Burkay, bu tarihi sorumluluğu yerine getirirken kentin ortak aklını harekete geçirerek kamu ve özel sektörle ahenk içerisinde çalışmalar yürüttüklerini anlattı. Burkay, 16 Makro Proje’den birisi olan Payitaht Çarşı Projesi’ni bölgenin sahip olduğu ekonomik ve turistik potansiyeli yeniden ayağa kaldırmak için hazırladıklarına dikkat çekti.

ESNAFA ÇAĞRI

Payitaht Çarşı Kurumsal Gelişim Programı kapsamında etkin iletişimden perakende satış tekniklerine kadar farklı kategorilerde eğitim programı hazırladıklarını dile getiren Burkay konuşmasına şöyle devam etti: ”Yoğun talep gören kurumsal gelişim eğitimlerimizi tüm hızıyla sürdürmeye devam edeceğiz. Rekabet gücü yüksek, daha donanımlı bir yapıya kavuşmaları için çarşı esnafımızı odamızın kurumsal gelişim programından faydalanmaya çağırıyorum.”

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X