Çay siparişlerini ‘cep’ten alıyor

Yalova’da bir kahvehane işletmecisi, masraflı olduğu gerekçesiyle çevredeki dükkanlara telsiz koyamadığı için siparişleri akıllı telefon aracılığıyla alıyor. Kahvehane işletmecisi, WhatsApp uygulaması sayesinde çay satışlarının yüzde 50 arttığını söyledi.

Çay siparişlerini ‘cep’ten alıyor

Yalova’da bir kahvehane işletmecisi, masraflı olduğu gerekçesiyle çevredeki dükkanlara telsiz koyamadığı için siparişleri akıllı telefon aracılığıyla alıyor.

Rüstempaşa Mahallesi İsmet Acar Caddesi’nde kahvehane işleten Ali Kazım Köksal, önce diyafon, sonra da telsiz sistemiyle esnaftan sipariş almada bazı sorunlar yaşayınca, çareyi teknolojiye başvurmakta buldu.

İletişim için her müşterisine telsiz dağıtması gereken, ancak maliyetlerin yüksek oluşu nedeniyle farklı bir çözüm arayışına giren Köksal, akıllı telefonların yaygınlaşmasından hareketle, anlık ücretsiz mesajlaşma sistemi WhatsApp üzerinden sipariş almaya başladı.

AA muhabirine açıklama yapan Ali Kazım Köksal, “Hemen herkeste bir akıllı telefon var, neden bununla çay siparişi verilmesin” düşüncesinden hareketle başlattığı uygulamadan müşterilerinin de memnun olduğunu söyledi.

“Her dükkana telsiz koymak zorundaydım, ancak maliyeti fazla olduğu için bunu yapamıyordum. Bazı müşterilerimin de başka dükkana geçip, oradan çay sipariş etmek işine gelmiyordu” diyen Köksal, “Müşterilerim WhatsApp’ı çok kullanmadığı için ilk zamanlarda bocaladı. Müşterilerime tek tek programı öğreterek, ‘Bu şekilde daha rahat sipariş verebilirsiniz’ dedim. WhatsApp uygulaması sayesinde çay satışlarım yüzde 50’ye yakın arttı” ifadelerini kullandı.

Ali Kazım Köksal’ın müşterilerinden berber Bedrettin Bilge de akıllı telefondan sipariş vermenin telsizden daha kolay olduğunu dile getirdi.

HABERİ PAYLAŞ
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X