İTO Başkan Yardımcısı Ahmet Özer, Mopaş Marketler Genel Müdürü Reşat Narman ve İTO Perakende Başkanı Yavuz Altun ile birlikte panelde konuşmacı olarak yer alan Özen Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Özen, Türkiye’de her yıl yaklaşık 19 milyon ton, dünyada ise 1.3 milyar ton gıdanın çöpe gittiği gerçeğini hatırlatarak önemli uyarılarda bulundu.

“Çiftçinin Alın Teri Heba Ediliyor”
Bu kaybın sadece ekonomik değil, etik ve toplumsal bir sorun olduğunun altını çizen Özen, “Çöpe giden sadece bir ürün değildir; tarladaki çiftçinin alın terinin, toprağın bereketinin, lojistik süreçlerde harcanan enerjinin ve en önemlisi çocuklarımızın geleceğinin heba edilmesidir. Bir tek biberin dahi soframıza gelene kadar geçirdiği o meşakkatli yolculuğu ve arkasındaki emeği tam manasıyla idrak ettiğimizde, israfı önlemek bir tercih olmaktan çıkıp bir zorunluluk haline geliyor” ifadelerini kullandı.
Cemal Özen, “Özen Grup olarak, üretimden rafa uzanan bu değer zincirinde kayıpları en aza indirmek, kaynaklarımızı korumak ve sürdürülebilir bir gelecek inşa etmek adına üzerimize düşen sorumluluğu kararlılıkla yerine getirmeye devam edeceğiz” diyerek sözlerini tamamladı.

Özen Grup Hakkında:
Temelleri 1979 yılında atılan ve perakende sektöründeki yolculuğuna 1996 yılında İstanbul’da açtığı ilk Onur Market ile başlayan Özen Grup; bugün İstanbul, Trakya ve Bursa bölgelerindeki 156 mağazası ve 5.000’i aşkın çalışanıyla yılda 70 milyondan fazla müşteriye hizmet vermektedir. “Tarladan Sofraya” iş modeliyle sektörde ayrışan Grup; tarımsal üretimden lojistiğe, gıda işlemeden inşaata kadar geniş bir ekosistemi yönetmektedir. Grup bünyesinde perakende markası Onur Market‘in yanı sıra; taze üretim tedarikçisi Onursal Tarım, unlu mamuller markası Rapata (Onurca), toptan satış kanalı Özen Gross, lojistik markası Filoport, gayrimenkul projeleri geliştiren İnaş Yapı ve Özen Gayrimenkul bulunmaktadır. Toplumsal fayda odaklı çalışmalarını ise Ayşe Hatun Özen Vakfı (AHEV) çatısı altında sürdüren Özen Grup, %100 yerli sermayesiyle Türkiye’nin en başarılı perakende markası olma vizyonuyla çalışmalarına devam etmektedir.

Flipboard