Güldal, TMO’nun ürün piyasasında oynayacağı role ilişkin değerlendirmede bulundu. Amaçlarının, üreticinin elindeki ürünün değerinden alınarak zarar etmesinin önlenmesi olduğuna dikkati çeken Güldal, bu yapılırken de tüketiciyle iç piyasadaki dengelerin korunması gerektiğini anlattı.
Yeni dönemde TMO’nun ürün piyasalarında daha etkin olması gerektiğinin altını çizen Güldal, ‘’Piyasayı regüle eden TMO’nun, karar verici olan Tarım ve Orman Bakanlığının üretim planlarına doğrudan etki etmesi lazım. TMO, belli bir aşamadan sonra piyasaya müdahalede bulunmak yerine, sadece alım döneminde değil, ürün ekim döneminde de etkin olacak.
Ekim döneminde de çiftçiyi takip ederek, projeksiyon oluşturmamız lazım. İyi ve kötü senaryo ile alınması gereken tedbirlerin belirlenmesi gerekiyor. Üretim planlamasında esas olan uygulama ise desteklemeler. Bir ürünün üretiminin artması ve ülkenin ihtiyacını karşılaması için bir planlama gerekiyor. Bakanlığa bu yönde data sunmak istiyoruz” dedi.
ÜRETİCİ MEMNUNİYETİ SAĞLANACAK
Bundan sonra TMO’nun artık çiftçinin ürün fiyatını alım döneminden en az 15-20 gün önce açıklayacağını dile getiren Güldal, şöyle devam etti: ‘’Ürünlerin alım fiyatı artık çiftçinin üretim maliyeti, enflasyon, kar marjı, iç ve dış piyasa fiyatları göz önünde bulundurularak belirlenecek ve çiftçiye ilan edilecek. Çiftçi, ‘Zarar ettim’ demeyecek. Parametreleri daha reel belirleyerek, üretici memnuniyetini daha çok sağlayacağız. Zikzak çizen üretim yerine, sürdürülebilir, ülkenin ihtiyacına yanıt verecek üretim gerçekleştirilecek.”