Diriliş Ertuğrul e-İhracatı patlattı

Dünyada 1 milyarın üzerinde izleyici kitlesine ulaşan Diriliş Ertuğrul gibi Türk dizi ve filmleri, Körfez’e yapılan e-ihracatı artırdı.

Diriliş Ertuğrul e-İhracatı patlattı

Girişimci Eyüp Kerem’in ortakları, Selamet Arslan ve Ahmet Arslan ile beraber kurduğu Bazarea, Türkiye’den Arap coğrafyasında bulunan 200 milyon e-ticaret kullanıcısının, Diriliş Ertuğrul’un şapkası, tespihi, yüzükleri ve aksesuarları ile baklava, lokum ve Türk kahvesi talebini karşılamakta zorlanıyor.

Bazarea Kurucu Ortağı Eyüp Kerem, İrlanda’da eğitim aldığı sırada toplumun tüm kesimlerinin e-ticarete adapte olduğunu görmesinin ardından Türkiye’den Körfez’e Türk markalarını ulaştırma konusuna, mikro-ihracata odaklandığını söyledi. Orta Doğu’da bulunan e-ticaret kullanıcılarının Türkiye’nin kültürel değerlerine diğer coğrafyalardan daha fazla ilgi duyduğunu anlatan Kerem, ‘Türkiye’nin bir şahsına münhasır bir marka değeri var. Özellikle kültürümüzden beslenen belli ürünlere inanılmaz bir ilgi söz konusu” diye konuştu.

EN ÇOK TALEP SUUDİLERDEN

Türk ürünlerine en fazla talebin Suudi Arabistan’dan geldiğini aktaran Eyüp Kerem, 32 milyon nüfusa sahip ülkede 10 milyon civarında e-ticaret kullanıcısının bulunduğunu söyledi. Suudi Arabistan’daki e-ticaret kullanıcılarının gelir seviyesi yüksek insanlardan oluştuğunu anlatan Kerem, şunları kaydetti: ”Suudi Arabistan’da Türk ürünlerine müthiş bir ilgi var. Bizim platformumuzda en çok baklava, lokum ilgi görüyor.

Özellikle TRT’nin yaptığı dizilerimizin Diriliş Ertuğrul, Payitaht Abdülhamit’in lisanslı ürünlerini de satıyoruz web sitemizde ve mobil uygulamamızda… Buna da çok yoğun bir talep var. Yıllık Arap turist sayımız 6 milyona yaklaştı.”

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X