Palandöken, yazılı açıklamasında, Türkiye’nin ABD’den sonra dünyada en çok dizi ihraç eden ülke konumuna geldiğini ifade etti. Yerli yapımların dünyaya açılmasıyla ziyaretçilerin Türkiye’nin kültürünü ve doğal güzelliklerini görmek için ülkeye gelmeye başladığını anlatan Palandöken, ‘’Dizi ve film sektöründe bölgesel üretimlerimize ve turistik tanıtımlarımıza daha çok yer vermeliyiz. Bu sayede ülkemize gelen turist sayısını artırmalıyız. Ülkemizin potansiyeli göz önüne alındığında yıllık 350 milyon dolar olan dizi ihracatımız 1 milyar dolar seviyesine ulaşmalı” dedi.
Türk dizilerinin başta Orta Doğu olmak üzere 140’ın üzerinde ülkede milyonlarca kişi tarafından seyredildiğine vurgu yapan Palandöken, şöyle devam etti:
‘’Bu dizilerimizde özellikle ülkemizin sanatkarları tarafından üretilen bakır ve gümüş işlemeler, mücevherat, moda, hazır giyim ve mobilya sektöründen ünlü yerli markalarımızın tanıtımına daha çok ağırlık verilmeli. Dizi ve filmlerdeki kostümlerin yerli tasarım ve üretim olmasına özen gösterilerek tekstilimizin dünyaya tanıtılmasına olanak sağlanmalı. Ülkemize has olan kayısı, kuru üzüm, incir ve fındık gibi tarımsal ürünlere de dizi ve filmlerimizde yer verilmeli.”