Dünya genelinde ABD merkezli havayolu şirketleri başta olmak üzere şirketler, havalimanları, bankalar, bazı medya kuruluşları ve Londra Borsası’nda, Microsoft’a siber güvenlik yazılımı sağlayan CrowdStrike sistemlerindeki sorun nedeniyle teknik aksaklık yaşıyor.
CROWDSTRIKE SORUNU NASIL BAŞLADI?
Sorunun siber güvenlik alanında uzmanlaşmış olan ve Türkiye’de de birçok şirket ve kurumun hizmet aldığı CrowdStrike adlı firmanın dün gerçekleştirdiği bir güncelleme ile ortaya çıktığı tahmin ediliyor.
2011 yılında kurulan şirket, bulut tabanlı çözümleri ve yapay zeka destekli teknolojileri kullanarak, kurumların siber tehditlere karşı korunmasını sağlamayı amaçlıyor.
CrowdStrike, saldırıları gerçek zamanlı olarak tespit edip önlemeye odaklanarak, siber saldırılarla ilgili geniş bir tehdit istihbaratı sunuyor.
Endpoint koruma, yönetilen tehdit avcılığı ve olay müdahalesi gibi hizmetler sunan şirket, dünya çapında birçok büyük kuruluş tarafından tercih ediliyor.
TÜRKİYE’DEN DE BİRÇOK KURUM ETKİLENDİ
Küresel sorun, Türkiye’den de birçok kurumu etkiledi.
Bilgi Teknolojileri Kurumu (BTK) ve Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi (USOM) küresel çapta yaşanan sorun nedeniyle harekete geçti.
BTK ve USOM, yaşanan sorunların kaynağının tespiti ve giderilmesi için çalışma başlattı.
USOM: ÇÖZÜM ÖNERİLERİNİ PAYLAŞTIK
Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi (USOM) soruna ilişkin bir açıklama yaptı.
Sorunun kaynağının siber saldırı değil, CrowdStrike yazılımı olduğu aktarılan USOM açıklamasında, “Söz konusu kesintinin CrowdStrike ürününü kullanan kurum ve kuruluşlarda meydana geldiği tespit edilmekle birlikte çözüm önerileri SİP platformu üzerinden tüm SOME’lerimiz (Siber Olaylara Müdahale Merkezi) ile paylaşılmıştır.” denildi.
Açıklamada, “Ülkemizin siber sınırlarını korumak için yerli ve milli ürünlerimizle 7 gün 24 saat aralıksız çalışmaya devam ediyoruz.” ifadeleri kullanıldı.