Tüketicilerin bu dönemlerde alışverişe olan ilgisini tespit eden dolandırıcıların ‘Formu doldurun, X mağazasından yüzde 50 indirim kazanın’ ya da ‘Bedava ürün kazanmak için telefonunuza gelen kodu girin’ şeklinde mesajlar gönderdiğini belirten uzmanlar, bazı vatandaşların bu yolla özel ve kredi kartı bilgilerinin çalınabildiğini, mobil ödeme yöntemiyle mağdur edildiğini vurguladı.
Siber güvenlik uzmanı Sedat Coşkun, tüketicinin günümüzde satın alacağı ürüne hemen ulaşmak istediğini, dolandırıcıların bu istekten çok yararlandığını söyledi. Bazı özel günlerde sanal alemdeki ürün reklamlarının daha da arttığına işaret eden Coşkun, ‘’Siber dolandırıcılar, e-ticaret platformlarının siteleri taklit ederek sahte bir site oluşturuyor.
Burada birebir aynı tasarım ve şablonlar üretiliyor. Tüketici reklama tıkladığında karşısında daha önce girdiği e-ticaret sitesinin tasarımı ile karşılaşıyor. Siber dolandırıcıların yegane amacı kişisel bilgi ve kredi kartı bilgi hırsızlığı. Tüketici girdiği sitede alışverişini sonlandırıp ürünü satın aldığını zannetse de sonrasında iş işten geçmiş oluyor” dedi.
ADETA BİR KAPANA DÖNÜŞTÜ
Sosyal medya uzmanı Ebubekir Türk ise, tüm dünyada geniş kitlelere ulaşan bu akımın, alışverişin artması nedeniyle firmalara bazı yararları olduğuna değindi. Türk, ‘’Ancak, indirim kampanyaları firmalar kadar dolandırıcılar ve veri hırsızlarının da ağzının suyunu akıtıyor. Dijital dünyanın sunduğu erişim kolaylığı, kötü niyetli kişiler için adeta bir kapana dönüştü” diye konuştu.