Eğitimdeki sorun sürekli değişim olmasıdır

“Geleceğin gençlerini yetiştirme” ve “Türk eğitiminde yaşanan sorunlar”, Çağdaş Eğitim Kooperatifi’nin düzenlediği panelde masaya yatırıldı.

Eğitimdeki sorun sürekli değişim olmasıdır
3 Mart Azizoğlu Ortaokulu Konferans Salonu’nda yöneticiliğini (moderatör) Prof. Dr. Ulviye Özer’in yaptığı panele Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hasan Şimşek ile Prof. Dr. Bozkurt Güvenç katıldı. Prof. Dr. Şimşek, Türk eğitim sisteminde yaşanan sorunlar ve buradan çıkış yolları üzerinde durdu.
 
Eğitimde cumhuriyet tarihinin 12 milyar dolarla en büyük ve en maliyetli projesi “FATİH” dahil olmak üzere, OKS, TEOG, ÖSS, YGS, 4+4+4, okula başlama yaşı ve ilkokulda başörtüsüyle gitme konusunda “reform” adı altında yapılanların asıl sorunun çözümüne hiçbir katkı sağlamadığını savunan Prof. Dr. Şimşek, şunları söyledi:
 
“Türkiye 2012 yılında yapılan PISA sınavında 65 ülke arasında genel ortalamada 45. sırada. Matematikte 44, Okuma-Anlama Becerilerinde 42, Fen Bilgisi’nde ise 43. sırada. Bu sıralama, OECD’nin çok altındadır. Gelir dağılımı eşitsizliği konusunda dünya ülkeleri arasında başı çekiyoruz. Bu da eğitime bire bir yansımaktadır. Başarılı okullarımız var, ancak başarısız olanlar o kadar çok ki diğerlerini de aşağıya çekiyor. Asıl sorunumuz, eğitimdeki ‘değişkenlik oranı’dır.”
 

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X