Elektronik haberleşmede ücretsiz müşteri hizmeti

Elektronik haberleşme hizmeti sunan işletmeler, müşteri hizmetlerini ‘ücretsiz danışma hattı’ olarak bilinen ‘800’lü hatlardan veya belirleyecekleri bir numara üzerinden abonelerine ücretsiz olarak verebilecek.

Elektronik haberleşmede ücretsiz müşteri hizmeti

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu (BTK), müşteri hizmetleri aramalarının ücretlendirildiği yönündeki şikayetler üzerine harekete geçti. Kurul, ‘İşletmecilerin müşteri hizmetlerine doğru yapılan aramaların ücretlendirilmesi’ hususlarını düzenleyen bir karar aldı. Buna göre, BTK tarafından yetkilendirilen işletmeler, abonelerine ücretsiz aranabilen bir numara üzerinden müşteri hizmetleri vermekle yükümlü olacak. Söz konusu hizmet şebeke içi sunulabileceği gibi, 800’lü hatlar üzerinden de verilebilecek. Ayrıca, coğrafi alan kodlu veya 850 alan kodlu numaralardan da ücretsiz hizmet sunulması amacıyla ‘geri arama’ yöntemi de kullanılabilecek. 

1 NİSAN’A KADAR SÜRE

İşletme, bu tür numaralar üzerinden müşteri hizmetlerini arayan abonenin çağrısını sonlandıracak ve kendisi arayacak. Böylece müşteri hizmeti aboneye ücretsiz verilmiş olacak. Numara tahsisi mümkün olmayan işletmeler ise bir başka işletme tarafından kendisine tahsis edilen numaralar, internet veya herhangi bir yazılım vasıtasıyla abonelerine ücretsiz müşteri hizmeti sunabilecek. Ücretsiz müşteri hizmetlerine yönelik yükümlülüklerin yerine getirebilmesi için gerekli teknik uyumluluk nedeniyle işletmelere 1 Nisan 2017’ye kadar süre tanındı.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X