Ancak enflasyona bağlı fiyat artışları nedeniyle pazarın cirosal bazda yatay kalacağı öngörülüyor. MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, ‘Türkiye tüketici elektroniği pazarının büyüklüğü 2018 yılında 54 milyar lira olarak gerçekleşti. Pazar yüzde 16 büyüdü. Pazarın bu sene cirosal olarak aynı kalacağını öngörüyoruz. Satış adetleri düşecek ama enflasyon etkisi ile pazarın büyüklüğü geçen yıla paralel kalır’ dedi. Gökyıldırım, adet bazında yaşanacak gerilemenin yüzde 15 seviyelerinde olabileceğini de sözlerine ekledi.
Elektronik pazarında küçülme beklentisi
Kurdaki yükseliş ve gerileyen harcama eğilimi nedeniyle bu yıl tüketici elektroniği pazarında adet bazında yüzde 15 daralma bekleniyor.