En değerli 100 şirket bir küresel marka etmiyor

Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değeri 25-35 milyar dolar olarak hesaplandı. Bu rakam küresel ölçekte tek bir markanın değerine ulaşamıyor.

En değerli 100 şirket bir küresel marka etmiyor

Brand Finance tarafından ‘Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100’ çalışmasının 8’incisi tamamlandı. ‘Türkiye’nin en değerli markaları 2015’ listesinde ilk sırayı 2 milyar 516 milyon dolarlık marka değeriyle Akbank alırken, 2 milyar 475 milyon dolarla Türk Telekom ve 2 milyar 445 milyon dolar ile İş Bankası takip etti. Türk Hava Yolları (THY), 2 milyar 219 milyon dolarlık marka değeriyle listede dördüncü sırada, Garanti Bankası ise 1 milyar 953 milyon dolar değeriyle beşinci sırada yer aldı.

SPOR KULÜPLERİ DE VAR

İlk 100 arasında Finansbank (20), Denizbank (23), TEB (26) Şekerbank (43) gibi bankalar ile Galatasaray (30), Fenerbahçe (46), Beşiktaş (59) ve Trabzonspor (86) gibi spor kulüpleri de yer alırken, Opet (25), Aygaz (28), TAV (34), Aselsan (47), Hürriyet (56), Boyner (62), Otokar (63), Ege Seramik (100) gibi kuruluşlar da listeye girdi. Borsa İstanbul ise 87’inci sırada yer buldu. Öte yandan Brand Finance’nin 2014 sıralamasında ilk sırada Türk Telekom, ikinci sırada Akbank, üçüncü sırada ise Türk Hava Yolları yer alıyordu. 100 markalık listenin yüzde 80 – 85’ine ait veriler KAP’tan temin ediliyor. Geriye kalanı şirketlerin doğrudan ilettiği verilerden oluşuyor.

HİZMET SEKTÖRÜ AĞIRLIĞI

Çalışmaya göre, Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değeri 25-35 milyar dolar bandında seyrediyor. Söz konusu değerin küresel ölçekte tek bir markanın değerine yakın olduğu ifade ediliyor. Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, toplam değeri oluşturan iş kolları açısından yapılan incelemenin küresel liste ile tam tersine sonuç verdiğini belirtti. Söz konusu incelemeye göre, Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değerinin yüzde 69’nu ‘hizmet sektörü’nün oluşturduğuna işaret eden İlgüner, küresel listede yer alan 500 markanın toplam değerinin yüzde 71’nin ise ‘ürünler’den oluştuğunu kaydetti. İlgüner, bu tablonun reel sektör açısından Türkiye’nin henüz değerli markalar geliştiremediğini gösterdiğini ifade etti.

iŞTE İLK 10

1-Akbank

2-Türk Telekom

3-İş Bankası

4-THY

5-Garanti

6-Arçelik

7-Turkcell

8-Yapı Kredi

9-BİM

10-Anadolu

HABERİ PAYLAŞ
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X