Erbakan Malkoç deneyimlerini Bursa’da öğrencilerle paylaştı…

Bursa Uludağ Üniversitesi, Uludağ Endüstri Mühendisliği Topluluğu tarafından düzenlenen, 17. Endüstri Mühendisliği ve Sanayi Zirvesi (EMSAZ)’da Türkiye’nin önemli sanayici ve girişimcilerini ağırladı. Üniversite kampüsü içindeki Prof. Dr. Mete Cengiz Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen zirveye katılım oldukça yoğundu. DizaynVip Group Kurucu Başkanı Erbakan Malkoç’un anlattıkları gençlerden büyük ilgi gördü.

Erbakan Malkoç deneyimlerini Bursa’da öğrencilerle paylaştı…

Murat GÜNAY

Bursa Uludağ Üniversitesi, Uludağ Endüstri Mühendisliği Topluluğu tarafından düzenlenen, 17. Endüstri Mühendisliği ve Sanayi Zirvesi (EMSAZ)’da Türkiye’nin önemli sanayici ve girişimcilerini ağırladı.

Üniversite kampüsü içindeki Prof. Dr. Mete Cengiz Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen zirveye katılım oldukça yoğundu. DizaynVip Group Kurucu Başkanı Erbakan Malkoç’un anlattıkları gençlerden büyük ilgi gördü.

Bir saati aşan konuşması esnasında kurucusu olduğu DizaynVip şirketinin dünya çapındaki çalışmalarını anlatan Malkoç daha sonra Tomurcuk Otomotiv’i ziyaret etti. Ziyaret esnasında Olay Gazetesi’ne ve ‘www.olay.com.tr’ sitesine de bir demeç veren Malkoç kişiye özel otomobil tasarımı ve otomotivde ‘tailoring’ kavramları hakkında detaylı bilgi verdi.

Sayın Erbakan Malkoç, üniversitede gençlerle birlikte olmak, onlara deneyimlerinizi aktarmak size neler hissettiriyor?

Bende olan bilgiyi gençlerle paylaştığım zaman kendimi çok iyi hissediyorum. Üniversite öğrencilerinin teorik bilgi kadar pratik bilgiye de ihtiyaçlarını olduğuna inanıyorum. Çocukluğumdan başlayarak bugüne dek otomotiv dünyasının içinde yer aldım. Otomobillere duyduğum tutku yüzünden eğitim hayatımı hep erteledim. DizanyVip markasını yaratıp belirli bir noktaya getirdikten sonra da eğitimime devam etme kararı aldım ve ediyorum. Ancak gençlik enerjisi beni resmen yeniliyor bunu hissediyorum… Paylaşma duygusunu bana verdikleri için onlara ne kadar teşekkür etsem azdır. Bursa Uludağ Üniversitesi, Uludağ Endüstri Mühendisliği Topluluğu tarafından düzenlenen, 17. Endüstri Mühendisliği ve Sanayi Zirvesi’nde konuşmacı olarak bulunmak benim için gurur vericiydi. Harika bir deneyim oldu.

Türkiye’deki otomotiv sektörü sizce gelişmeye açık mı?

Otomotiv yan sanayisinde oldukça etkili ve çalışkan bir ülke olduğumuzu söyleyebilirim. Burada çok önemli bir noktayı keşfettim. Dünyadaki otomotiv markaları bize iş yaptırırken aslında ‘know-how’ da veriyorlar. Bu beslenmeyi inşallah ülkemizde üreteceğimiz bir otomobil markası ile taçlandırırsak ne ala… Dünyadaki toplam otomotiv sanayi geliri 90 trilyon dolarları buluyor. Bu devasa pastadan doğru payları alabilmemiz için ‘ana sanayici’ olmamız gerekiyor. İşte TOGG da bunun başlangıcı bence. Yanikendi özgün markalarımızı üreterek Türkiye’deki otomotiv sektörünü daha da geliştirebiliriz.

Siz bu döngüyü kırmış bir isimsiniz. Kendi markanız DizaynVip oldukça yaratıcı oto-dönüşüm projeleri üretiyor. Biraz da bunun hikayesini anlatır mısınız?

Biz öncelikle zor olanı yapıyoruz. Bir ceketi üretmek kolaydır, hele fabrikasyon bantlarda yapıyorsanız bu işi standart formülleri vardır. Ancak terzi işi bir ceket üretecekseniz işler değişir. Bu sizin iddianıza ve bakış açınıza bağlıdır. Biz DizaynVip markasıyla otomotivde ‘tayloring’ kavramını ortaya çıkardık. Yani kişiye özel tasarım ürettik. Eşsiz, ‘ono of one’ bir takım elbise isteyen terzisine gider, kimsede olmayan bir otomobile sahip olmak isteyen bize gelir. 20 yılı aşan tecrübe, 10 bin metrekarelik fabrika ve 100’ün üzerinde profesyonel üretici kadro… Uzun süren ama her gün daha çok keyif veren bir üretimler zinciri… Ülkemiz için katma değer üretmek kadar mutluluk verici bir şey olamaz çünkü çocukluğumdan beri isteğim, ‘vatan için’ üretmekti. Şükürler olsun ki bunu başarıyoruz…

Kişiye özel otomotiv üretimi ne demek?

Üzerinde DizaynVip markası olan 3.600 parça otomotiv ürünü demek… Tamamen kendi ürünlerimizi üretip yurtdışına kilogramını 1.100 dolara satıyoruz. İnsanlar otomobillerinin eşsiz olmasını istiyorlar ve bizden baştan ayağa her şeyi dönüştürüyoruz. Biz dönüşüm yapan bir şirketiz. Tasarım anlayışımız benzersiz ve zamansız olmak… Her işimizde daha önce yapılmamışı yapıyor, araçları zaman ve mekandan bağımsız olarak tasarlıyoruz. Böylece kişiye özel olana sahip olma lüksünü garanti altına alıyoruz. Türkiye’yi dünyada tanıtan bir marka yaratmak istemiştim. Bunu yapabilmek adına yılda en az 5 fuara katılıp dünyanın parasını harcıyorum. Bunu neden yapıyorum sizce? İletişim kurabilmek ve Türkiye markasını zirveye taşımak için…

Bursa’da da başarılı girişimler görüyor musunuz? Bugün ziyaret gerçekleştirdiğiniz Tomurcuk Oto’yu ve Yasin Bey’in çalışmalarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Vizyon çok değerli bir şeydir bence. Yasin Tomurcuk’ta o mentaliteyi gördüm. Uluslararası bir otomotiv servisinin nasıl işlemesi gerektiğini burada Bursa’da gördüm. Gurur verici… Ben sektörün içinde yer alan biri olarak ülkem adına, Bursa adına ve sevgili Yasin Bey adına çok memnunum. Zaten 40 yıllık bir birikim ve bu birikimi değere dönüştürme cevheri olan bir girişimci var burada. Yanında yöresinde onunla aynı işi yaptığını iddia eden birçok firma var ama buraya girince işin çok farklı olduğunu anlıyorsunuz. Benim başarıdaki temel ilkelerim olan kalite, teknoloji ve tasarımın Tomurcuk Oto’da da doğru işletildiğini gördüm. Nice 40 senelere diyorum…

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X