Ev tekstilinde Avrupa’nın lideriyiz

Bursalılarin şovuna sahne olan Almanya’nın Frankfurt şehrindeki Heimtextil’i değerlendiren BTSO Başkanı Burkay, ev tekstili sektörünün önde gelen firmalarının buluştuğu bu fuarın, firmalar açısından oldukça olumlu neticeler doğuracağına inandığını söyledi

Ev tekstilinde Avrupa’nın lideriyiz

HASAN ALİ ÇAVUŞ/FRANKFURT

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Türkiye’nin dünya ev tekstil pazarında önemli bir paya sahip olduğunu belirterek, “Sektörümüzde Avrupa’nın lideriyiz” dedi.

Burkay, Bursa’lıların gövde gösterisine sahne olan Franfurt’taki Heimtextil fuarı ile ilgili yaptığı açıklamada, 57’si Bursa’dan olmak üzere Türkiye’den 157 firmanın stant açtığı organizasyona, BTSO’nun da Küresel Fuar Acentası Projesi kapsamında 140 üyesini götürdüğünü kaydetti.

Heimtextil’in ev tekstil sektörünün en büyük fuarı olduğunu hatırlatan Burkay, “Türkiye ev tekstilinde dünyada çok önemli bir paya sahip. Dünya pazarlarında orta ve üst segmentte yüzde 5 gibi bir payımız var. Avrupa’da ise ilk sıradayız. 2014 yılında ev tekstil sektörümüzün gerçekleştirdiği 3,1 milyar dolarlık ihracatta ilk sırayı 600 milyon dolarlık pay ile Almanya almaktadır. Ardından Rusya ve ABD gelmektedir. 2023 hedeflerimiz doğrultusunda, hem mevcut pazarlarımızı korumak ve büyütmek hem de yeni pazarlara ulaşmak için bu fuarı çok önemsiyoruz” dedi. 

ÖZEL BİR ORGANİZASYON DÜZENLEDİK 

Heimtextil Fuarı’nın Bursalı firmalar açısından oldukça faydalı geçtiğini dile getiren Burkay, şöyle devam etti: “Türkiye’nin en başarılı ihracatçı sektörlerinden biri olarak ana hedefimiz, güçlü markalarımızla Avrupa ve özellikle de Almanya pazarında saygın konumumuzu daha da kapsamlı hale getirmektir.  Bu bağlamda, daha önce hiç ihracat yapmamış ya da fuarlara katılmamış firmalarımızı da fuar ortamını görmeleri ve önümüzdeki sene böylesine önemli fuarlara katılım sağlamaları adına Heimtextil’e özel bir organizasyon gerçekleştirdik.”

ÜST DÜZEY TEMASLARDA BULUNDUK 

Türkiye’nin ihracata dayalı kalkınma hedefi doğrultusunda Bursalı firmalarının yurtdışı tecrübelerini artırmayı ve onlara ihracatçı kimliği kazandırmayı amaçladıklarını ifade eden İbrahim Burkay, şunları kaydetti: “Ev tekstil sektörünün önde gelen firmalarının buluştuğu bu fuarın, firmalarımız açısından oldukça olumlu neticeler doğuracağına inanıyorum. Ayrıca BTSO olarak,  fuar dışında üst düzey temaslarda da bulunduk. Bu bağlamda, Frankfurt, Darmstadt ve Hanau Ticaret ve Sanayi Odaları ile görüşerek, karşılıklı işbirliği imkanlarını değerlendirdik.”

 

58 FUARI TAKVİME ALDIK 

İbrahim Burkay, 2015 yılında 58 fuar organizasyonunu takvime aldıklarını, 9 fuar için de özel uçak kaldırmayı amaçladıklarını kaydetti. Başkan Burkay, Küresel Fuar Acentesi ve Ticari Safari Projeleri ile Bursa’nın dış ticaret hacminin artırmayı hedeflediklerini de sözlerine ekledi.

2015 HEDEFİ 3,5 MİLYAR DOLAR 

Türkiye ev testilinde orta ve üst segment ürün ihraç ediyor. Bu sektörde Çin ile rekabet edebilen tek ülke konumunda bulunan Türkiye, 2014 yılında toplam 3,1 milyar dolarlık ev tekstili ihracatı gerçekleştirdi. Türkiye’nin 2015 yılı ev tekstili dış satım hedefi ise 3,5 milyar dolar. Türkiye’nin en büyük ihraç pazarı olan Almanya ise ev tekstil ürünlerinin yüzde 16’sını Türkiye’den karşılıyor. Bu ülkeyi Rusya ve ABD takip ediyor.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X