Tüketiciler, fırsatçılık yapanlara, fahiş fiyat uygulayan herkese ürünlerini satın almayarak tepki göstermeli” dedi. Er, yaptığı açıklamada, kamuoyundaki pazar ve market arasındaki fiyat farklarına yönelik eleştirileri yanıtladı. Marketlerin bazen haksız rekabet yaptığını iddia eden Er, marketlerin tüketicinin ihtiyacı olan mevsimsel ürünlerde reklamlarla haftanın belirli günlerinde indirimler yaptığını söyledi.
Bazı marketlerin, belirli bir gün 1-2 kalem ürünün fiyatını çok düşük gösterdiğini, maliyetine ya da çok az karla satış yapıldığını anlatan Er, ”Ama diğer ürünlerine zam yapıyor. Tüketici aldatılıyor. Tüketici satın aldığı bir üründen kar ederken diğer 10 üründen zarar ediyor. Tüketici de daha bilinçli olmalı. Tüketiciler, fırsatçılık yapanlara, fahiş fiyat uygulayan herkese ürünlerini satın almayarak tepki göstermeli” diye konuştu.
İstanbul Ticaret Odası (İTO) Perakende Ticaret Meslek Komitesi Başkanı İsa Albayrak ise pazarcı ve marketler arasında fiyat farkı olmasının gayet normal olduğunu savunrak, ”Pazarcının ödediği tek şey, nakliye ve hammaliye gideri… Market ise yüzde 8 KDV koyar, minimum yüzde 22’leri bulan, elektrik, su, personel, kira gibi sabit gideri de var” ifadelerini kullandı.