Havayolu şirketlerine rötar darbesi

Havayolu şirketleri kapasite sorunu nedeniyle artan maliyetlerden şikayet ederken, yolcular ise uzun bekleme süreleri ve rötarlardan bıkmış durumda.

Havayolu şirketlerine rötar darbesi

İstanbul’da Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanları’nda yaşanan rötarlar havayolu şirketlerinin operasyon maliyetlerini yüzde 20 arttırdı. 

İstanbul Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanları, verimsiz kullanım ve yaz sezonunun ortasında yapılan tamir çalışmaları nedeniyle rötar rekoru kırıyor. Türk Hava Yolları (THY) hazırladığı raporda Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin (DHMİ) plansız gerçekleştirdiği inşaat ve verimsiz hava trafik yönetimine dikkat çekerken, Pegasus ve AtlasGlobal Havayolları ise yolcu memnuniyetsizliği ve artan operasyon maliyetlerini vurguluyor.

VERİMSİZ KULLANILIYOR

Sabiha Gökçen’in en büyük kullanıcısı olan Pegasus Havayolları’nın Genel Müdürü Sertaç Haybat, DHMİ’nin havayolları ile ortak çalışma yapmadığına dikkat çekti. Haybat, “Mevcut kapasite verimsiz kullanılıyor. Örneğin Londra Gatwick Havalimanı, Sabiha Gökçen gibi tek pisti sahip. Bizde kapasite saatlik 32 uçakken, Gatwick’te bu rakam saatlik 50 uçak. Bizde uçaklar 8 mil aralıkla yaklaşıyor. Atatürk Havalimanı’nda ise 3 mil. Aynı kontrolör bu trafiği yönetiyor. Verimlilik sağlanamayınca bu bize rötar olarak yansıyor” dedi.

YOLCU KAYBEDİYORUZ

Bu yıl filolarında iki uçağı rötarları kapamak için yedek tuttuklarını die getiren Haybat, 2016’da yedek uçak sayısını 4’e çıkartacaklarını kaydetti. Sertaç Haybat, “Her yedek uçağın maliyeti 3 milyon dolar. Yani toplam 12 milyon doları rötarlara ayırıyoruz. Yolcu kaybediyoruz. Aynı zamanda uçuş ekiplerimizin mesaisi doluyor. Fazladan pilot-kabin memuru istihdam ediyoruz. Öbür taraftan memnuniyet düşüyor. Havayollarının hızlı büyümesine DHMİ yetişemiyor, kaplumbağa hızında kalıyor” diye konuştu.

MALİYETLER % 20 ARTTI

AtlasGlobal Havayolları Genel Müdürü Kaptan Pilot Orhan Coşkun da, kapasite sorununun maliyetleri yüzde 20 artırdığının altını çizdi. Yeni uçak alımlarından vazgeçmediklerini dile getiren Coşkun, rötarlara karşı iki uçağı yedek olarak tutarak operasyonlarını zamanında yapmaya çalıştıklarını ifade etti.

KAPASİTE ARTIRIMI ŞART

Coşkun, ”Gerek Atatürk’te, gerekse Sabiha Gökçen’de iki uçak değil 12 uçak yedek tutsanız önümüzdeki yıllarda eğer burada kapasite artırımı olmazsa, özellikle Sabiha Gökçen’de ikinci pist yapılmazsa zamanında operasyon yapmak bir hayli güç olacak. Havada tur atıp beklemek uçuşlarımızı 20 dakika kadar etkiliyor” dedi. Coşkun, bu durumun da maliyetleri yükseltiğini kaydetti.

HABERİ PAYLAŞ
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X