Hatice Dal
Aralık ayında Çin’de başlayarak kısa sürede dünyayı etkisi altına alana Covid-19 salgını turizm sektörünü de etkiledi. Kış turizminin gözde mekanlarından Uludağ, Covid-19’un Türkiye’de de görülmesinin ardından boş kaldı. Güney Marmara Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Derneği (GÜMTOB) Başkanı Ersin Yazıcı, Bursa turizmine yönelik değerlendirmelerde bulunurken faaliyetlerin yeniden canlandırılması için yapılması gerekenleri anlattı. Bursa’nın 2019 turizm sezonunu ortalama bir rakamla bitirdiğini, 2020 yılına da güzel bir başlangıç yapıldığını belirten Yazıcı, Covid-19 nedeniyle turizm sektörünün durakladığını söyledi. Pandemideki mücadelede sağlıklı ve güvenli ülkelerin kazanacağını kaydeden Yazıcı, “Virüsle olan mücadelede global olarak başarılı bir çizgi yakaladık. Hava sahalarının açılması ile Uzakdoğu, Rusya, Kuzey Avrupa, Avrupa, Ortadoğu ve Amerika Pazarları temmuz ayında başlayacaktır” dedi.
‘SEKTÖR 2021’DE TOPARLANACAK’
Bursa’nın turizminde tam kapasiteye dönüşün 2021 yılını bulacağının altını çizen Ersin Yazıcı, “Mice sektörü yetkilileri ile yapmış olduğumuz online toplantılarda Nisan 2021 tarihinden önce bir toparlanma beklemediklerini belirttiler” dedi. Haziran ayı içerisinde birçok ülke ile hava sahalarının karşılıklı olarak açılacak olmasına rağmen haziran ve temmuz ayına yönelik henüz bir rezervasyon talebinin bulunmadığına işaret eden Yazıcı, İçerisinde bulunulan durum sebebiyle Türkiye’ye turist gelmesi için yapılan çalışmaların ülkenin turizm potansiyelini yükseltmek adına önem arz ettiğini dile getirdi. Bursa’nın içerisinde barındırdığı bir çok özelliklerle önemli bir destinasyon merkezi olduğuna işaret eden Yazıcı, kentin turizm pastasından aldığı payı arttırmak adına yapılan çalışmalarla ilgili şöyle konuştu: ”Bursa Valiliği koordinasyonunda, BEBKA, Büyükşehir Belediyesi, TÜRSAB, GÜMTOB iş birliği ile turizmde sürdürülebilirliğin sağlanması ve Bursa’nın uluslararası bir cazibe merkezi olması amacıyla yürütülen ‘Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi’ çalışmaları kapsamında Odak Grup Toplantılarımızı yapmaya başladık.
Çalışmaların başarıya ulaşması için, tüm paydaşların bir araya gelip, düşüncelerini, tecrübelerini ortaya koymaları çok önemli. Bu çalışma sonrasında, ortak akıl ile ortaya çıkan fikirlerin Bursa turizmine önemli katkı sağlayacağını düşünmekteyiz. Gerçekleştirmiş olduğumuz bu toplantılarda şehrin turizmdeki payının artması için neler yapmamız gerektiği ile ilgili stratejilerimizi belirleyip çalışmalarımıza bu stratejiler doğrultusunda devam etmekteyiz.”
ARAP TURİSTİN TERCİHİ
Bursa’nın yaz sezonunda ağırlıklı olarak Ortadoğu, Uzakdoğu ve Avrupa ülkelerinden gelen misafirlerin tercih ettiği bir destinasyon olduğunu da belirten Yazıcı, “Kentimizi tercih eden ülkelerin başında Ortadoğu ve Uzakdoğu ülkeleri ilk 10 da yer almaktadır. Pandemi öncesi farklı ülkelerin de grup taleplerini almaya başlamıştık ancak Avrupa ve Amerikalı kültür grupları koronavirüs süreci ile birlikte 2020 yılı için planlanan tüm planlarını iptal etti” ifadelerini kullandı. Kış turizmi ve kayak denince ilk akla gelen yerlerin başında Uludağ’ın olduğuna dikkat çeken Ersin Yazıcı, “Kış sezonunda özellikle Arap turistlerin yoğun ilgisiyle karşılaşan turizmciler bu ilgiden memnun. Ortadoğu ülkelerinden özellikle Kuveyt, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’nden (BAE) gelen turistler şehrin yoğunluğunu oluşturuyor” ifadelerini kullandı.
BURSA 4. SIRADA
Ocak-Mart aylarında turistlerin en çok geceleme yaptığı iller listesinde Bursa’nın toplamda 881 bin ziyaretçi ile 4. sırada yer aldığını söyleyen Yazıcı, “Kentimiz, Ocak- Mart aylarında 155 bin yabancı turiste ev sahipliği yaparken, 725 bin yerli turisti ağırlamış. Öte yandan Türkiye’de ise 2020 yılı Ocak-Şubat döneminde ülkemizi ziyaret eden yabancı sayısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,68 artış yaşandı. Bu dönemde ülkemizi ziyaret eden yabancı sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,68 artış göstererek 3 milyon 520 bin 547 oldu. Yabancı ziyaretçinin 23 bin 656’lık kısmı (yüzde 0.67) günübirlikçi oldu” açıklamalarında bulundu.