İhracatta UİB farkı

Türkiye ihracatı geçen ay yüzde 2,6 artarken, otomotivin dışı açılan kapısı Uludağ İhracatçı Birlikleri’nde bu oran yüzde 13’e ulaştı.

İhracatta UİB farkı

Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) Koordinatör Başkanı Orhan Sabuncu, Birlik kanalıyla mart ayında yapılan ihracatın yüzde 13 artışla 2 milyar 127 milyon dolar olduğunu bildirdi.

Sabuncu, dün konuyla yaptığı yazılı açıklamada, UİB’in aracılık ettiği otomotiv ana ve yan sanayi ihracatının geçen yılın eş dönemine kıyasla yüzde 14 artarak, 1 milyar 810 milyon dolar olduğunu vurguladı. Aynı dönemde hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının yüzde 8 yükselişle 43 milyon dolara çıktığını kaydeden Sabuncu, buna karşın tekstilin yüzde 11 kayıpla 101 milyon dolarlık dış satıma imza attığını ifade etti. Meyve sebze mamulleri ihracatının da yüzde 13 azalmayla 10 milyon dolar seviyesinde kaldığını dile getiren Sabuncu, buna karşın yaş meyve sebze dış satımının yüzde 20 artışla 7 milyon dolara ulaştığını söyledi. Orhan Sabuncu, UİB üzerinden kaydı yapılan ve ‘diğer’ başlığı altında listelenen sektörlerin ise mart ayında yüzde 23’lük performansla 155 milyon dolarlık ihracat yaptığını ifade ederek, ”Bunun sonucunda Birlik olarak mart ayı ihracatımızı yüzde 13 artışla 2 milyar 127 milyon dolara taşıdık” dedi.

İLK ÇEYREKTE 5,7 MİLYAR $

UİB’in yılın ilk çeyreğindeki ihracatının yüzde 5 yükselişle 5 milyar 734 milyon dolar olduğunun altını çizen Sabuncu, bu rakamın geriye dönük 12 aylık dönemde ise yüzde 3 azalarak, 22 milyar 452 milyon dolara gerilediğini belirtti. Orhan Sabuncu, sözü, geçtiğimiz günlerde Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan 2015 yılı büyüme rakamlarına getirdi. Buna göre, ekonominin geçtiğimiz yılın son çeyreğinde yüzde 5,7, 2015 yılı tamamında ise yüzde 4 büyüdüğünü belirten Sabuncu, ”Beklentilerin üzerinde bir büyüme oranını yakalayan Türkiye, ekonomik adımlarını daha da sağlamlaştırdı. 28 Avrupa ülkesinin iki katı oranında büyüyen Türkiye ekonomisi, sanayicilere gelecek adına umut vermeye devam ediyor. Geçtiğimiz yılın başından bu yana pariteye bağlı kayıplar yaşayan ihracatçılar açısından da motive etkisi oluşturacak bu veriler, ülkemizin kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerine ulaşma noktasında umutlarımızı yeşertti” ifadelerini kullandı.

‘SANAYİ 4.0’ FIRSATI

Orhan Sabuncu, ihracat rakamları ile ilgili açıklamasında, ‘Sanayi 4.0’ dönüşümüne de değildi. Bunun hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ülkelere farklı fırsatlar sunduğunu anlatan Sabuncu, ‘Sanayi 4.0’ın bilgi, iletişim teknolojileri, makineler ve değer zincirindeki tüm unsurların birbirine bağlı çalıştığı bir üretim modeli olduğunu hatırlattı. Türkiye’nin bu dönüşüme adapte olması gerektiğine işaret eden Sabuncu, şunları kaydetti: ”Türkiye, 4. Endüstri Devrimi olarak nitelendirilen Sanayi 4.0’da oyuncu değil, oyun kurucu olmalıdır. Bu dönüşüm için gerekli altyapının bizde fazlasıyla mevcut olduğu göz önünde bulundurulduğunda Türkiye’nin kısa sürede bu dönüşüme adapte olması şaşırtıcı olmaz. Daha yenilikçi, esnek, verimli ve hatasız üretimi sağlayan bu yeni sistem, global rekabeti daha da tetikleyecek. Ulusal arenadaki rekabet edebilirlik seviyemizi daha yukarıya taşımak için bu fırsatı mutlaka değerlendirmeliyiz.”

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X