İki yaka 3’üncü kez bugün birleşiyor!

Yapımına 29 Mayıs 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinin en önemli bölümü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü bugün konacak 9 metrelik son tabliye ile boğazın iki yakasını üçüncü kez birleştirecek.

İki yaka 3’üncü kez bugün birleşiyor!

2015 yılının Mayıs ayında kılavuz telin çekilmesiyle başlayan çalışmalarda son bir ayda 10 tabliye döşenerek 238 metrelik yol kat edilmiş ve bir rekora imza atılmıştı. Köprünün çevreyollarıyla birlikte bir bütün olarak önümüzdeki Temmuz veya Ağustos ayında açılması planlanıyor.

İSTANBUL’UN FETİH YILDÖNÜMÜNDE TEMELİ ATILMIŞTI

Sarıyer’de İstabul’un fetih yıldönümünde 29 Mayıs 2013 tarihinde O zamanki Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı törenle temeli atılan 3. boğaz köprüsü, yaklaşık 2 yıl 9 ay sonra İstanbul Boğazı’nın iki yakasını 3. kez birbirine bağlayacak.

İSTANBUL BOĞAZININ 3. İNCİ KOLYESİ

Temeli atıldıktan sonra büyük bir hızla ilerleyen inşaat şantiyesinde Avrupa yakasında 322 metre, Asya yakasında ise 318 metre olan köprü kuleleri 2015 yılının ocak ayı içinde tamamlanmıştı. 2015 yılının Mayıs ayında iki kule arasına ana kablonun döşenmesinde kullanılacak olan “Cat Walk” yani kedi yolunun döşenmesinde kullanılacak kılavuz tellerin çekilmesiyle İstanbul Boğazı ilk defa 3. kez birbirine bağlanmıştı. 2015 yılının Eylül ayında ise ışıklandırılan köprüde 122’şer ince çelik kablonun örülmesiyle yapılan ana taşıyıcı kablolar ise kısa sürede tamamlanmıştı. Yanlızca köprüde değil, Çevre yollarında süren viyadük ve yol yapım çalışmalarında ise ilk yol asfaltlamaları 2015 yılının haziran ayında başlanmıştı. 

TABLİYE MONTAJ REKORU KIRILDI

Öte yandan köprüde yapılan çalışmalar sırasında son bir ayda 10 adet çelik tabliye yerlerine konulup montajı tamamlanarak yeni bir rekor kırıldığı belirtildi. Çelik tabliye montaj işleminde, Lifting Gantry” adı verilen farklı bir vinç kullanılmaya başlanmasıyla, eş zamanlı olarak Asya ve Avrupa’da çelik tabliye konulma işlemi gerçekleştirildiği, bu yöntemle son bir ay içinde 238 metrelik ilerleme sağlandığı öğrenildi. 

OTOYOLLARDA DA ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR

3. boğaz köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nde inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadüklerin önemli bir yer tuttuğu belirtildi. Otoyolun 13,5 kilometrelik kısmının viyadükler üzerinden geçiriliyor. Şu ana kadar projede yer alan 64 viyadükten 48’inde çalışmaların tamamlandığı ve ulaşıma hazır hale getirildiği belirtiliyor. Bu viyadüklerin bazılarının yüksekliğinin 85 metreye ulaştığı öğrenildi.

REKORTMEN KÖPRÜ

Binlerce işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı 3’üncü boğaz köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü kulelerinin boyu açısında da köprü yeni bir rekora imza atıyor. Avrupa yakasında Garipçe’deki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metre. Projenin tamamlanmasıyla Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak. Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. boğaz köprüsü, “Yap, işlet, devret’ modeliyle gerçekleştiriliyor.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X