Boğazın üçüncü gerdanlığı olan köprü, 26 Ağustos 2016’da açılmıştı. Kuzey Marmara Otoyolu kapsamındaki bağlantılarla şehir içi trafiğin rahatlamasına önemli katkılar sunan köprü, 148 kilometre uzunluğundaki Odayeri-Paşaköy kesimi üzerinde yer alıyor.
Köprünün, gidiş ve geliş istikametlerinde 4’er kara yolu şeridi bulunurken, 2 demir yolu şeridinin eklenmesi planlanıyor. Köprü, raylı geçiş sisteminin aynı tabliyede olması nedeniyle de dünyada ilk olacak. Genişliği 59 metre, kule yüksekliği 322 metre olan köprü, bu konuda da bir rekora sahip. Bin 408 metre açıklığı bulunan ve toplam uzunluğu 2 bin 164 metre olan köprü, bu özelliğiyle de ‘üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsü’ unvanını alacak.
Özel sektörün işlettiği köprü sayesinde her yıl önemli derecede enerji ve iş iş gücü kaybı engelleniyor. Başlangıcından itibaren sadece 27 ayda bitirilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden ağır vasıtaların geçmesi zorunlu kılınıyor.

Flipboard