‘İran’a karşı iyimser ama temkinli olun’

Ambargonun kaldırılmasıyla İran’da büyük bir fırsat doğacağını dile getiren Ekonomi Bakanlığı yetkilileri, iharcatçıları dikkatli olmaları noktasında uyardı.

‘İran’a karşı iyimser ama temkinli olun’

İran’a, Birleşmiş Milletler, Avrupa Birliği (AB) ve ABD tarafından uygulanan ambargonun kaldırılması kararı Türk ihracat dünyasında heyecana yol açtı. Ekonomi Bakanlığı ise, Türk ihracatçılarının pazarın zorluklarını da göz önünde bulundurarak temkinli hareket etmesinin önemine dikkat çekti. Ekonomi Bakanlığı Anlaşmalar Genel Müdürlüğü Ortadoğu Ülkeleri Daire Başkanı Bilgehan Ramazan Caner, İran’ın 82 milyonluk nüfusu, 500 milyar dolarlık ekonomisi, uzun süredir ambargo altında kalmış tüketime aç bir halkın olması ve Türkiye’ye yakınlığı ile büyük fırsatları barındırdığını belirtti.

 

Türk ihracatçılarına İran’a karşı iyimser ama temkinli yaklaşmaları çağrısında bulunan Caner, İran pazarı ile ilgili riskleri ise, İran’ın Dünya Ticaret Örgütü’ne üye olmaması, ekonomide sıkı korumacı politikaları, mevzuatındaki belirsizlikler, iç politik riskleri, iş yapma zorlukları, global ekonomiden kopuklukları olarak sıraladı.

HEDEF 30 MİLYAR DOLAR

Ekonomi Bakanlığı Serbest Bölgeler, Yurtdışı Yatırımlar ve Hizmetler Genel Müdürlüğü Yurtdışı Yatırımlar Daire Başkanı Ömür Atılgan de, Türkiye’nin İran’a 2014 yılında 3,9 milyar dolar ihracat ve buna karşılık 9,8 milyar dolar ithalat yaptığını dile getirdi. Atılgan, 134 Türk firmasının İran’da 1,2 milyar dolar yatırımı bulunduğunu, iki ülke arasındaki dış ticaret hacminin 30 milyar dolara çıkmasının hedeflendiğini kaydetti.

İLK GİRENLER AVANTAJLI

Atılgan, Türkiye’nin İran’ın nüfusunun yüzde 40’ına sahip olan Irak’a 10 milyar doların üzerinde ihracat yaptığını hatırlattı. Atılgan, ”İran’ın hem nüfusu, hem gayrisafi milli hasılası daha fazla. İran’a ilk girenler avantajlı olacak. Hukuki danışmanlık alarak, doğru yerel ortaklarla sağlam adımlar atarak İran’da fırsatları değerlendirebilirsiniz. Önümüzdeki süreçte İran’da 2015 sonrasında beyaz eşya ve elektrikli ev eşyası, mobilya, otomotiv, tekstil, sağlık harcamaları, turizm başta olmak üzere birçok sektörde gelişim bekliyoruz” dedi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X