Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Cumartesi günü… Ulaştırma Bakanı Abdulkadir Uraloğlu katıldığı televizyon programında yeni ulaşım projelerini anlatırken, “Bursa’ya yeni otoyol yapılacağını” açıkladı.
Bu haber…
Ulaşım projelerinde hep göz ardı edilen ve bitmeyen projelerle bekletilen Bursa için elbette heyecan verici.
Ne var ki…
Diğer projeler gibi bunun da, Bursa’ya sabır testi gibi yansımaları olan sıkıntılı bekleyiş süreci var.
O nedenle…
Hazır Bakan açıklamışken, geçen süreci kısaca da olsa anımsamakta yarar var.
İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu bölge ulaşımına rahatlama getirdi, ama Bursa geçişi kısa sürede yoğun bir trafiğe yol açtı.
Özellikle gişelerin dışına çıkıldığı Ovaakça-İzmir Yola arasındaki bölüm, Çevre Yolu’nu kullanan kent trafiğini arttırdı.
Bu nedenle…
Kuzey Çevre Yolu planlandığını 22 Eylül 2019’da ilk kez duyurduk.
Sonrasında…
Dönemin AK Parti Bursa Milletvekili olan Dr. Mustafa Esgin 20 Ekim 2020’de TBMM kürsüsünden yaptığı konuşmada 31 kilometrelik bu yolun önemini anlatıp “bir an önce yapılmasını” istedi.
21 Mart 2022’de de…
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi Dahil) Otoyolu Ovaakça-Konaklı Kesimi Ön Proje Mühendislik Hizmetleri Danışmanlık Hizmet Alım İşi ihalesiyle ilk adımı attığını yazdık.
Üstelik…
Otoyoldan gelen araçların gişeden çıkmadan ve kent trafiğine girmeden geçişlerini sağlayacak yeni yolun projesi de hazırlandı.
Fakat…
Geçen yıl yaşanan depremden sonra tasarruf tedbirlerine takıldığını da 22 Eylül 2023’te paylaştık.
Ulaştırma Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 5 yıl önce planlanan, geçen yıl tasarrufa takılan işten bu yolun gündeme alındığını açıkladı.
Kuzey Çevre Yolu’nu, İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu müteahhitleri Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi ve Göçay firmalarının Otoyol A.Ş. işletmeciliğinde oluşturduğu konsorsiyum yapacak.
Umarız, bu defa aksilik olmaz.
Ulaştırma Bakanı Bursa’yı heyecanlandırdı: İşte Kuzey Çevre Yolu
Ulaştırma Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun Kuzey Çevre Yolu açıklaması Bursa’yı yeniden heyecanlandırdı.
31 kilometrelik yolda…
Ovaakça’da 2 bin 144 metre, Çağrışan’da 349 metre, Bademli’de 670 metre uzunluğunda üç tünel ile toplam uzunlukları 9 bin 123 metre olan 15 viyadük yer alıyor. Konaklı yakınında Nilüfer Çayı üzerine 265 metre uzunluğunda köprü öngörülüyor.
Otoyolda…
İstanbul yönünden gelişte, Ovaakça gişelerinden önce yol sağa ayrılıp Çağlayanköy, Ahmetbey ve Aksungur’un kuzeyindeki yamaçtan ilerleyecek. Mudanya Üniversitesi yakınlarına yapılacak tünelden çıkıp, viyadükle Mudanya Yolu’nu geçecek.
Buradan…
Bademli Tüneli ile devam edip Mürsel, Ülkü, Dedeköy, Küçükyenice’den ilerleyecek. Balabancık ve Çekrice kuzeyinden geçip Konaklı’da otoyolla buluşacak.
Mudanya Yolu’na da kavşakla bağlanacak.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Yapılsın, güzel hizmet, ama paralı olmasın, devlet yapsın halka hizmet olsun, bizce önemli olan bu…