Galiba… Otoyoldan Ovaakça’da ayrılıp Konaklı’da birleşecek 31 kilometre uzunluğundaki Yeni Çevre Yolu, ya da belgelerde geçen adıyla Kuzey Çevre Yolu ilk resmi adımı olan bugünkü ihaleyi anlatırken bir nokta eksik kaldı.
Yolu…
Bu sütunda, ilk kez 22 Eylül 2019’da duyurduğumuzda, otoyoldan çıkmadan Bursa Çevre yolu’nu by-pass eden bir çözüm söz konusuydu. TOGG’un adı bile yoktu. Yeri tartışılabilir elbette, ama TEKNOSAB’dan TOGG’a her gün 2 bin kamyonun gidecek olması da Çevre Yolu trafiğini arttıran yük olacak.
Gelelim Yeni Çevre Yolu, ya da Kuzey Çevre Yolu ile ilgili ayrıntılara.
31 kilometrelik yolda…
Ovaakça’da 2 bin 144 metre, Çağrışan’da 349 metre, Bademli’de 670 metre uzunluğunda üç tünel yapılacak. Yine güzergah üzerinde toplam uzunlukları 9 bin 123 metre olan 15 viyedük yer alıyor. Bir de Konaklı yakınında Nilüfer Çayı üzerine öngörülen 265 metre uzunluğundaki köprü var.
Önümüzde…
Proje ihalesine hazırlık amaçlı ihale dosyasını ilgilendiren kılavuz plan var.
Plana göre…
Otoyolda, İstanbul yönünden gelişte, Ovaakça gişelerinden hemen önce yol sağa ayrılacak. Sonrasında Çağlayanköy, Ahmetbey ve Aksungur’un kuzeyindeki yamaçtan ilerleyecek.
Yine…
Çağrışan’ın batısında, Mudanya Üniversitesi yakınlarına yapılacak tünelden çıkıp, eski Köy Restoran yakınlarından viyadükle Mudanya Yolu’nu geçecek.
Buradan…