Kartvizitinizin gözden kaçmaması için üç ipucu

Kartvizitler, dijitalleşen dünyada ilk temas ve ağ yaratma konusunda geleneksel pazarlamayı temsil ederek büyük önem taşıyor. Sadece iletişim bilgileri paylaşma göreviyle değil, tanışılan insanlar üzerinde iyi bir izlenim bırakmak amacıyla da ayakta kalan

Kartvizitinizin gözden kaçmaması için üç ipucu

 Ömer Atakoğlu “Şimdiki çağa kafa tutan bir savaşçı olan kartvizitlerin, akılda kalıcı, belli bir tarzı yansıtan ve kullanışlı bir tasarıma sahip olması oldukça önemli. Ancak bunlar da kendi başına yeterli olmadığından devreye baskı kalitesi giriyor. İyi bir tasarımın sadece kaliteli baskıyla etkili hale gelebileceği unutulmamalı.” Sözleriyle bidolubaski.com’un bu ihtiyaca yönelik çalışan bir platform olduğunu vurguluyor.

 

Dünya hızla dijitalleşiyor ve bu değişim her alanda kendini fazlasıyla hissettiriyor. Bireylerin hayatlarının tam merkezine doğru yolculuğa çıkan dijitalleşme elbette iletişim denen olgunun büyük bir kısmını da kendine çekmeye devam ediyor. Ancak geleneksel pazarlamanın öyle bir savunucusu var ki yıllar geçip, dünya değişse de önemini hiç kaybetmiyor. İş amaçlı kontak edinilebilecek birçok web site, online iş ağları, sayısız sosyal medya unsurunun yer aldığı dijital çağda, kartvizit geçerliliğini korumaya yılmadan devam ediyor. Üstelik kartvizitler artık sadece iletişim bilgisi paylaşmak için değil, aynı zamanda güçlü bir etki yaratmak için de tercih ediliyor. Dolayısıyla renginden kullanılan kağıt türüne ve içeriğine kadar dikkat edilmesi gereken unsurlar barındırıyor.

 

 

Reklam ve promosyon ürünleri ile kartvizit gibi kurumsal kimlik ögeleri ağırlıkta olmak üzere farklı baskı ihtiyaçlarını tek bir noktadan sunan bidolubaski.com’un CEO’su Ömer Atakoğlu, “Kartvizit, her ne kadar hayatlarımızı dijitale taşımış olsak da özellikle profesyonellerin hala vazgeçemediği bir gelenek. Bunun yanında uygun maliyeti ve kolay kullanımı ile hızlı bir şekilde bilgi paylaşımının da önünü açıyor. Ancak etkili bir kartvizit yaratmak için bazı noktalara dikkat edilmesi gerekiyor. Üstelik akılda kalıcı, kişilerin ya da firmaların tarzını yansıtan ve kullanışlı bir tasarımın da tek başına yeterli olmadığını, baskı kalitesinin de en az tasarım kadar önem taşıdığını söyleyebilirim. bidolubaski.com, bu aşamayı online olarak çözüme ulaştırıyor. Tek yapılması gereken kartvizit tasarımlarının pdf formatında bidolubaski.com’a yüklenmesi ve ücretsiz kargo ile adrese teslim edilmesinin beklenmesi.” Sözleriyle kartvizitin günümüzde neden hala önem taşıdığını ve yeni nesil matbaacılığın sunduğu kolaylıkları ifade ediyor.

 

 

I.Tasarımın temeli içerikten geçiyor

 

Doğrudan pazarlamanın en etkili araçlarından olan kartvizitin içeriği elbette ki isim, unvan, adres gibi geleneksel unsurlar taşıyor. Ancak içeriğin sadece bunlarla sınırlı kalması bir kural değil; dijitalleşmenin etkilerini yansıtabilmesi de oldukça dikkat çekici bir nokta olabilir. Sosyal medyada oldukça aktif olan firmalar sosyal medya hesaplarını ve QR kodlarını, teknolojinin getirdiği avantajlardan yararlanıp video konferans sistemleri kullanan firmalar ise kartvizitlerinde IP adreslerine yer verebilir. Bunun yanında kısa notlar alınmasına imkan tanıyan bir miktar boş alan bırakılması ve isim-soy isim kısmının kartvizite ilk bakışta dikkat çeken sol üst köşede yer alması ise kartvizit tasarlarken kullanılabilecek küçük tüyolardan.

 

 

II.Kullanılan renklerin psikolojisi

 

Etkin olarak tasarlanan kartvizit çalışmaları çerçevesinde doğru renk kullanımları, şirket ya da kişiyi amacına daha kısa sürede ulaştırıyor. Maksimum verim almak ya da etkili bir izlenim yaratmak için renklerin uyumuna ve anlamına dikkat etmek gerekiyor. Renklerin sektöre göre seçilmesi etken olduğundan sıcak, soğuk ve nötr renk grubundan uygun olanlar tercih edilerek daha etkili kartvizitler hazırlanabiliyor. Kurumsal yapıların soğuk renklerden faydalanması oldukça yararlıyken, hareketli ve etkin firmaların sıcak renkleri tercih etmesi doğru bir kararı yansıtıyor. Nötr renklerin ise aktif olarak değil de yardımcı renk olarak kullanılması etkili bir kartvizit tasarımında yardımcı olabiliyor.

 

 

III.Tasarıma uygun kağıt seçimi

 

Kartvizitin başarısı sanılanın aksine sadece tasarımından değil kullanılan kağıdın çeşidi ve kalitesinden de kaynaklanıyor. İhtiyaca ve zevke göre değişiklik gösteren kağıt türlerinin en çok kullanılanları ise kuşe, tual, Amerikan Bristol ve Japon Bristol kağıt. Tual kağıt kabartılı dokusu ile kartvizitin çok daha klasik bir görünüm almasını sağlayarak sade tasarımlar ile şık bir görüntü elde edilmesine yardımcı olurken, kuşe kağıt ile basılan kartvizitler daha yenilikçi işletmelerin kendini ifade etmelerine destek oluyor. Tek yön baskılı kartvizitlerde tercih edilen Amerikan Bristol kağıt, bilgi verme alanını sınırlarken, tok bir tutuş ve çift yön baskı tercih edenlerin imdadına Japon Bristol kağıt yetişiyor.

HABERİ PAYLAŞ
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X