İlka Şekerleme Genel Müdürü Mümin Akgün, iç ve dış pazarda milyonlarca insana kestane şekerinin eşsiz lezzetini tattırdıklarını söyledi. Beş kıtada çok sayıda ülkeye ihraç ettikleri kestane şekerini, Türkiye içinde de şubeler aracılığı ile tüketime sunduklarını hatırlatan Akgün, çeşitli tür, ebat ve miktarlardaki ürünlerinin farklı hedef kitleleri olduğunu belirtti. Akgün, ‘’Markamıza uygun mağaza konseptleri geliştirdik. Dayanıklı ürünleri piyasaya sunduk ve ambalajlarımızı da güzelleştirdik.
Böylece Kardelen markamız iç pazarda büyük ilgi gördü” dedi. Cardelion ile ihracata başladıklarını dile getiren Akgün, bu markayı dünyanın birçok ülkesinde tescil ettirdiklerini vurguladı. Mümin Akgün, iç pazarda ekonomik ürün talepleri geldiğini ve bunun üzerine Yaylacık adında ikinci bir markayla daha ekonomik ürünleri iç pazara sunmaya başladıklarını anlattı.
Bursa’daki kamu kurumları, belediyeler, iş dünyası kuruluşları ve sanayicilerden Bursa’ya özgü bir ürün olan kestane şekerine sahip çıkmalarını isteyen Akgün, ‘’Kentimizde çok sayıda kestane şekeri üreticisi var. Kurumlarımızdan beklentimiz konuklarına kestane şekerini ikram etmesi ve hediye olarak götürmesidir. Böylece kentimizin ekonomisine ve tanıtımına katkı yapmış olurlar” diye konuştu.