Kiraz ve şeftali üreticilerinin yüzü gülüyor.
Yüksek kalitesi ve farklı aromasıyla ilgi gören Türk kirazının ihracatı mayıs ayı sonu itibarıyla yüzde 184’lük artışla 53 milyon 869 bin dolara yükseldi.
Uludağ İhracatçı Birlikleri’nden (UİB) edinilen bilgiye göre, ilkbaharda hava şartlarının olumlu seyretmesi sayesinde yakalanan iyi meyve tutumu ve kalite, kiraz dış satımını artırdı.
Nisan ayı sonunda başlayan kiraz dış satımı mayıs sonu itibarıyla geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 184 artışla 53 milyon 869 bin dolara çıktı. 48 ülkeye gerçekleştirilen ihracat, miktar olarak ise yüzde 165 yükselişle 7 bin 713 tondan 20 bin 404 tona ulaştı.
Türk kirazı dış satımında ilk sırada Almanya ve Rusya yer aldı. Almanya’ya ihracat değer bazında yüzde 242 artışla 29,7 milyon dolara, Rusya’ya ise yüzde 68 yükselişle 8,5 milyon dolara çıktı.
Bu iki ülkeyi yüzde 153 artışla 4,6 milyon dolara Norveç izledi. Almanya ve Rusya toplamda 11 bin 556 tonla Türkiye’nin ihraç ettiği kirazın yarısından fazlasını aldı.
KİRAZDA HIZLI BAŞLANGIÇ
Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Senih Yazgan, Rusya pazarının bu yıl ihracata çok hızlı başladığına dikkati çekerek, yaşanan artışların sevindirici olduğunu söyledi.
Avrupa’daki marketlerden yoğun talep geldiğinin altını çizen Yazgan, ”Tüketici profili etnik bir grup değil, tam tersi gerçek Avrupalılar” dedi.
Bu arada Ege’den de şeftali ihracatı ile ilgili sevindirici haberler eldi. Ege Yaş Sebze ve Meyve İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, Türkiye’nin mayısta şeftali ve nektarin ihracatını, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 120 artırarak, 28 milyon dolara çıkardığını söyledi. Uçak, söz konusu rakamın 19 milyon dolarının Rusya pazarına ait olduğunu söyledi.