Devlet, yurt ve yatak sayısını artırsa da her yıl yüzbinlerce gencimiz barınma, iaşe ve harçlık sıkıntısı çekiyor.
Bütün bunlara rağmen çocuklarımızın iyi bir üniversitede eğitim görmeleri hepimizin beklentisi.
Önceki gün Bursa Milli Eğitim Müdürlüğü camiasından bir dostumuz ile konuşurken, Bursa‘daki lise son sınıf öğrencilerinin yüzde 22‘sinin örgün eğitimden çıkıp, açık liseye kayıt yaptırdıklarını söyledi.
Bu, Bursa‘daki lise son sınıflardaki dersliklerin de yüzde 22 oranında boşalması demek.
Peki, o çocuklar niçin son sınıfa kadar geldikleri okullarını terk ediyor?
En görünen nedeni, evde ya da kursta üniversiteye daha bol zamanda hazırlanmak.
Fakat, eğitimci dostumuz devlet okullarındaki eğitimin yetersiz olduğu için açık liseye kaçmanın daha baskın bir neden olduğunun altını çiziyor.
Bundan ne kadar sonuç alınabilir bilmiyoruz ama Bursa‘da böylesi bir tablo varmış.
Okulları terk edip üniversiteye hazırlanmak için özel kursları tercih edenleri sayısı her yıl artarken buna da bir çözüm bulunmalı.
Devlet okullarında başarılarını kanıtlayanları son sınıflarda, zaten özel okullar bünyesine katarak iyi bir üniversite kazandıklarında, o öğrenciyi kendi ticari çıkarı için reklam objesi olarak kullanıyor.
Devletin son sınıfa kadar okuttuğu başarılı öğrencilerin kaymağını da özel kolejler yiyor.
Eğitim yöneticileri açık liseye kaçışların nedeni iyi araştırılmalı.
Devlet, takviye kursları açıyor ama demek ki, öğrenciler bunu da yetersiz buluyor.
Yüzde 22 oranında boşalan son sınıflarda derse giren eğitimcilerin de boşa çıkması söz konusu.
Liselerdeki bu probleme müfredat ve üniversiteye hazırlama babında el atmakta fayda var.
Bursa‘daki bu tablonun Milli Eğitim Bakanlığı‘na da rapor edildiği, durumdan bakanlığın da haberdar olduğunu ekleyelim.
Merak edilen bir başka konu da, acaba açık liseye kaçarak üniversiteyi kolay kazanma peşindeki çocuklarımızın yüzde kaçı hedeflerine ulaşabiliyor?
Bunun geri bildirimi de önemli.
Bursa‘daki bu tablo gerçekten hepimiz için düşündürücü.
Okul müdürlerinin ve son sınıf öğretmenlerinin de düşünmesi gereken acı bir tablo.
Öğrenciler, okullarındaki eğitimi üniversite kazanabilecek kadar yeterli görmeyip, hazırlık için örgün eğitimin dışına çıkarken, eğitim yömeticilerimiz ve öğretmenlerimiz de bunun nedenleri ve çözüm yolları üzerine kafa yormalılar.