Maliyede “e-hizmet” sayısı artıyor

E-fatura ve e-defter uygulamaları ile elektronik dönüşümde önemli adımlar atan Maliye Bakanlığı, eylül ayında e-tebligat ve e-yoklama’yı da hayata geçirecek.

Maliyede “e-hizmet” sayısı artıyor

AA muhabirinin derlediği bilgilere göre, e-fatura ve e-defter uygulamasının kapsamının genişletilmesi ile 1 Ocak 2016’da yaklaşık 50 bin mükellef bu uygulamalardan yararlanıyor olacak.

Uygulama kapsamında aylık yaklaşık 50-60 milyon e-fatura düzenlenmesi beklenirken, kullanıcılarının artması ile yıllık asgari 1,2 milyar faturanın da e-fatura olarak muhafaza edilmesi öngörülüyor.

Bu sayede her yıl ortalama 20 bin ağaç kesilmekten kurtulurken, ilave 125 milyon lira da kaynak tasarrufu sağlanacak.

Bu yolla iki yıl içerisinde e-fatura uygulamasına kayıtlı kullanıcı sayısının 100 bine, e-defter uygulamasına geçen mükellef sayısının da 50 bine ulaşması amaçlanıyor. Söz konusu uygulamalar ile sağlanacak ekonomik katkının 2 milyar lirayı bulacağı tahmin ediliyor. 

“E-tebligat eylülde hayata geçiyor”

Mükelleflere yönelik yapılacak bildirimlerin ve tebligatların elektronik yolla, hızlı ve etkin yapılmasını sağlayacak e-tebligat uygulaması da bu yılın eylül ayında hayata geçecek.

Bu sayede hız, etkinlik ve verimlilik artarken, tebligatların ulaşım sorununun da ortadan kalkması hedefleniyor. E-tebligat uygulamasıyla yıllık yaklaşık 100 milyon liranın devletin kasasında kalması hedefleniyor.

Uygulama ile Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tebligatlarını mükelleflere elektronik ortamda gönderecek. Halen kullanılan internet vergi dairesi içinde her mükellefin bir hesabı olacak ve tebligatlar, bu sistem üzerinden ulaştırılacak.

“Kayıt dışı ile mücadelede e-yoklama dönemi”

Maliye Bakanlığında mükellefler ve mükellefiyetle ilgili olayları, kayıtları ve konuları araştırmak ve tespit etmek amacıyla yapılan yoklama faaliyetlerinde de 1 Eylül tarihinde yeni bir dönem başlayacak.

E-yoklama sistemi ile kayıt dışı ekonomiyle mücadele noktasında önemli bir adım daha atılmış olacak. Vergiyle ilgili işlemlerin, gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerinden faydalanılarak elektronik ortam yoluyla tespiti mümkün hale gelecek. Böylece yoklama faaliyetlerinin etkinliğinin artmasına büyük katkı sağlanacak.

Uygulama ile yoklamaya ilişkin talebin oluşturulması, yetkili görevlilere iletilmesi, yoklama fişinin düzenlenmesi, onaylanması ve ilgili memura iletilmesi gibi yoklama sürecine ilişkin tüm aşamalar elektronik ortamda gerçekleştirilecek. Mükellefler, düzenlenmiş e-yoklama tutanaklarını, İnternet Vergi Dairesi aracılığıyla görebilme imkanına da sahip olacak.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X