Marmarabirlik 5’inci kez ihracat şampiyonu

Marmarabirlik, TİM’in 2016 yılı verilerine göre zeytin ve zeytinyağı sektöründe 5. kez ihracat şampiyonu oldu. Başkan Hidamet Asa, hedeflerinin Marmarabirlik’i dünya markası haline getirmek olduğunu vurguladı.

Marmarabirlik 5’inci kez ihracat şampiyonu

Dünyanın en büyük sofralık siyah zeytin üreticisi Marmarabirlik, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) 2016 yılı ihracat şampiyonları listesinde zeytin ve zeytinyağı sektöründe 5’inci kez şampiyon oldu.

 

İhracat şampiyonlarına ödülleri, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla gerçekleşen TİM 24. Olağan Genel Kurulu ve 2016 İhracat Şampiyonları Ödül Töreni’nde verildi. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, ‘Zeytin ve Zeytinyağı İhracat Birinciliği Ödülü’nü Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek ve Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci’nin elinden aldı. Asa, yaptığı açıklamada, zeytin ve zeytinyağı sektöründe bir kez daha ihracat şampiyonu olmaktan büyük gurur duyduklarını söyledi. Bu ödülü 8 kooperatif ve 32 bin ortak adına aldıklarını belirten Asa, ”Marmarabirlik’in 5. kez şampiyon olması, bizler için önemli bir motivasyon kaynağı olmuştur. Marmarabirlik, bugün itibariyle yurt dışında doğrudan 53 ülkeye ihracat yapan, Türkiye’nin sofralık siyah zeytin ihracatının yüzde 25’ini gerçekleştiren büyük bir firma haline gelmiştir. Bu başarının altında birlik beraberlik ve ekip çalışması yatmaktadır” dedi. 

HEDEF 30 MİLYON $’LIK İHRACAT

Marmarabirlik’in ihracatını planlı değişim ve dönüşüm çalışmalarıyla her geçen gün daha iyi noktalara taşıdıklarını vurgulayan Asa, 2016 yılı itibariyle ihracatlarının 6 bin 190 tona ulaştığını dile getirdi. Asa, ”Önümüzdeki yıllarda hedefimiz ihracatımızı 30 milyon dolara taşıyarak ülkemize döviz girdisi sağlamak ve Marmarabirlik’i dünya markası haline getirmektir” diye konuştu. İhracat hedeflerine ulaşmak için yeni pazarlar belirlediklerine işaret eden Asa, 2017 yılında Ortadoğu ve Arap Yarımadasında önemli işbirlikleri yapmayı planladıklarını, Hindistan pazarıyla da yakından ilgilendiklerini ifade etti.

TURQUALITY BELGESİ TALEBİ

Asa, Ekonomi Bakanlığı’nca yürütülen Turquality Programı ile Türk markalarının global pazarda imajını güçlendirdiğine değinerek, Marmarabirlik’in de Turquality kapsamına alınması gerektiğini belirtti. Bakanlık’a konuyla ilgili başvuruda bulunduklarını anlatan Asa, ”Turquality Programı hazırlanırken sektördeki rakiplerimiz destek kapsamına alınmış ancak kooperatifler ve birlikler bunun dışında bırakılmıştır. Bu destekten Marmarabirlik de faydalanırsa üretici kazanır, üretici kazanırsa ülke kazanır. Turquality desteği, Marmarabirlik markasının değerine değer katacak, bu toprağın mahsulü yine bu topraklara daha fazla kazanç olarak dönecektir” dedi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X