Mudanya ilçe merkezi ile ilgili, bilimsel çalışmalardan biri olan ve ilçe merkezinin özel olarak değerlendirildiği, 2013 yılında Büyükşehir Belediye Meclisi tarafından onaylanan ‘Bursa Ulaşım Ana Planı’na göre özellikle sahil bölgesinde yayalaştırma uygulamasının, Mudanya Sahil Projesi’nin tamamlayıcısı olarak, Halitpaşa ve Mustafa Kemal Paşa caddeleri üzerinde geliştirilmesi ve bu caddelerin araç trafiğine kapatılması öngörüldüğü belirtildi.
Bu caddelerin yayalaştırılmasını sağlamaya yönelik 4 adet bölge otoparkı planlandığı, iki adet bölge otoparkı hayata geçirilerek vatandaşın hizmetine sunulduğu ve diğer otoparklarda da çalışmalara devam edildiği ifade edildi.
2013 Ulaşım Ana Planı kararları doğrultusunda Mudanya ilçe merkezine yönelik uygulama projelerini geliştirmek amacıyla, güncelleme çalışmalarına başlanan ‘Ulaşım Ana Planı 2018′ kapsamında, ilçe merkezinde beş ana kavşak noktasında yaz yoğunluğu da dikkate alınarak trafik sayımlarının yapıldığı belirtildi.
Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan açıklamaya göre Mudanya’da güvenli, hızlı ve sürdürülebilir ulaşım için sadece trafik çevrim planı gibi çalışmalar yerine, halen devam eden ‘Bursa Ulaşım Ana Planı 2018’in uygulamaya alınmasının önem kazandığı ifade edildi. Bu kapsamda toplu taşıma, bisiklet, özel araç, yayalar ile engellilerin ulaşımını da içine alan çalışmaların gerekliliğini belirten Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, ilçe merkezinde detaylı bir ulaşım etüdü yapıldığını kaydetti.
Açıklamada 2018 yılı başında Mudanya Belediyesi tarafından Ukome Kurulu’na sunulan trafik çevrim planında, ilçe merkezinde Bursa Ulaşım Ana Planı 2013 referans alınarak benzer şekilde Halitpaşa ve Mustafa Kemal Paşa caddelerinde yayalaştırma uygulamasının tavsiye edildiği belirtilerek, buna göre İpar ve Değirmendere caddelerinin Doğu-Batı istikametinde tek yön uygulaması ve Su Deposu, Engin Adıyaman, Şehit Hakan Tamaç caddelerinin, Bursa istikametinde tek yön uygulaması önerildiği ifade edildi.
Mudanya Belediyesi tarafından sunulan ulaşım planı hakkında ilçede yapılan ölçümler ve değerlendirmelerde, bu önerilerin şematik olarak hazırlandığı, trafik mühendisliği detayında tasarlanmadığı ve getirilen önerinin parklanma ihtiyacına çözüm oluşturmadığı ifade edilerek durumun ilgililere iletildiği kaydedildi.