O mesajlara şikayet yağıyor

Elektronik ticarette 1 Mayıs’ta yürürlüğe giren yeni düzenlemelerin ardından, pazarlama ve tanıtım amaçlı, istenmeyen mesaj, arama ve e-posta gibi uygulamalar için vatandaşlardan gelen şikayet sayısı 35 bini aştı.

O mesajlara şikayet yağıyor

Gümrük ve Ticaret Bakanlığının “Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemi” üzerinden toplam 35 bin 363 şikayet yapılırken, şikayet türlerinde istenmeyen SMS’ler ilk sırayı yer aldı.

Buna göre, vatandaşlar tarafından istenmeyen SMS’ler için 32 bin 405 şikayet yapıldı. Öte yandan sesli aramalar için 2 bin 124, e-postalar için de 834 şikayette bulunuldu.

Düzenlemeye göre, pazarlama ve tanıtım amaçlı ve izinsiz gönderilen SMS, arama, e-postalarla ilgili şikayetler Gümrük ve Ticaret Bakanlığına, elektronik haberleşme sektöründe hizmet veren işletmecilerin abonenin isteği dışında gönderdiği pazarlama ve tanıtım amaçlı SMS ve e-postalar konusundaki şikayetler ise Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna (BTK) yapılıyor.

Başvurular, Bakanlığın internet sitesinden kolayca yapılabiliyor

Şikayet başvuruları, elektronik ortamda kolay ve hızlı bir şekilde Gümrük ve Ticaret Bakanlığının resmi internet sitesindeki şikayet portalı veya e-Devlet Kapısı üzerinden ya da dilekçe ile ticaret il müdürlüklerimize yapılabiliyor.

Başvurularının ticari elektronik iletinin gönderildiği tarihten itibaren en geç 3 ay içinde yapılması gerekiyor. Şikayetlerin değerlendirilmesinden sonra ilgililere idari para cezası uygulanabiliyor. Kanuna aykırı hareket edenlere bin liradan 15 bin liraya kadar değişen idari para cezası öngörülüyor.

Elektronik ticarette yeni dönem neler getirdi?

Yapılan düzenlemelere göre, yeni dönemde, ticari elektronik iletiler, alıcılara ancak önceden onayları alınmak kaydıyla gönderilebilecek. Bu onay, yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim araçlarıyla alınabilecek.

Alıcının kendisiyle iletişime geçilmesi amacıyla iletişim bilgilerini vermesi halinde, mal ve hizmetlere ilişkin değişiklik ile ticari elektronik iletiler için ayrıca onay alınmayacak. Alıcılar diledikleri zaman, hiçbir gerekçe belirtmeksizin ticari elektronik iletileri almayı reddedebilecek. Hizmet sağlayıcı, ret bildiriminin elektronik iletişim araçlarıyla kolay ve ücretsiz olarak iletilmesini sağlayacak ve gönderdiği iletide buna ilişkin gerekli bilgileri sunacak. İleti hangi yöntemlerle gönderildiyse, ret bildirimi de kolay ve ücretsiz bir şekilde aynı yöntemle sağlanacak. Ret talebinin ulaşmasının ardından hizmet sağlayıcı, 3 iş günü içinde alıcıya elektronik ileti göndermeyi durduracak.

Hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcı, elde ettiği kişisel verilerin saklanmasından ve güvenliğinden sorumlu olacak. Kişisel verileri, ilgili kişinin onayı olmaksızın üçüncü kişilere iletemeyecek ve başka amaçlarla kullanamayacak.

İşletmeciler tarafından, sundukları hizmetlere ilişkin olarak abone ve kullanıcılarla, önceden izinleri alınmaksızın otomatik arama makineleri, fakslar, elektronik posta, kısa mesaj gibi elektronik haberleşme vasıtalarının kullanılması suretiyle pazarlama, siyasi propaganda veya cinsel içerik iletimi gibi maksatlarla istek dışı haberleşme yapılamayacak. İşletmeciler sundukları hizmetlere ilişkin abone ve kullanıcılarıyla siyasi propaganda içerikli haberleşme yapamayacak.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X