Otomotiv 2014’te hız kesti

Otomotiv sektörü iç pazarda yılı kayıpla kapattı. Otomobil pazarı önceki yıla göre yüzde 11,6, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 4,4 daraldı.

Otomotiv 2014’te hız kesti

Otomotiv Distribütörleri Derneği’nden (ODD) yapılan açıklamaya göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2014’te önceki yıla göre yüzde 10,04 azalarak, 767 bin 681 adet oldu. Bir önceki yıl topam satış 853 bin 378 olarak kayıtlara geçmişti. Otomobil satışları, 2014 yılı ocak-aralık döneminde önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 11,63 düşüşle 587 bin 331’e geriledi. Hafif ticari araç pazarı ise yüzde 4,44 azalışla 180 bin 350’ye geriledi.

ARALIK RAKAMLARI

Geçen yıl aralıkta otomobil ve hafif ticari araç pazarı, önceki yılın aynı ayına göre yüzde 13,31 büyüyerek, 146 bin 989 adede yükseldi. Yılın son ayında otomobil satışları 2013’ün eş dönemine göre yüzde 8,7 artarak 110 bin 54 olarak gerçekleşti. Hafif ticari araç pazarı da yüzde 29,51 artarak 36 bin 935 seviyesine ulaştı.

ELEKTRİKLİYE İLGİ ÇOK AZ

Geçen yılın tamamında 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 10,71, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 30,89 ve 2000cc üstü otomobillerde yüzde 3,6 daralma görüldü. On iki aylık dönemde, 85kW altı 22 adet, 121kW üstü 25 adet elektrikli otomobil satıldı.

DARALMANIN NEDENLERİ

ODD Genel Koordinatörü Hayri Erce, sektördeki daralmanın nedenlerini ‘kur ve faiz oranlarındaki yükselişler, otomobil ÖTV oranlarındaki artış, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) kredi işlemlerine yönelik getirdiği sınırlamalar, büyümede ivme kaybı, özel sektör tüketim ve yatırımlarındaki zayıflık’ olarak sıraladı. Erce, 2015 yılında toplam pazarın 775 – 825 bin aralığında gerçekleşmesini beklediklerini de sözlerine ekledi.

ZORLUKLAR KARŞISINDA YIKILMADIK

ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, ”2014 yılında birçok zorlukla mücadele etmek zorunda kaldık ama sektör çalışanlarının üstün çabaları ve hızlı adaptasyon kabiliyeti sayesinde yıkılmadı, senenin sonunu getirmeyi başardı. Son üç aya kadar çok rahat bir nefes alamasak da şükür ki yılın sonlarına doğru toparlanmayı başardık ve yılı öngörülenin altında bir kayıpla kapattık” dedi.

GLADYATÖRLER BELLİ OLDU’

Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) satış ve iletişim dalında düzenlediği ‘Yılın Gladyatörleri Töreni’nde otomotiv dünyasının başarılı markaları ödüllendirildi. İşte ödüller ve sahipleri: ‘En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: KIA’, ‘En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Fiat Doblo’, ‘En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Fiat’, ‘En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: Maserati’, ‘En Çok Satılan Otomobil Modeli: Renault Fluence’, ‘En Çok Satılan Otomobil Markası: Renault’, ‘En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: Volkswagen’, ‘Yılın Televizyon Uygulaması: Fiat / Yeni Fiat Ducato /Pişmanlar Korosu’, ‘Yılın Gazete Uygulaması: Jeep / 23 Nisan – 4×4 ꞊ Jeep’, ‘Yılın Radyo Uygulaması: Doğuş Otomotiv / Trafik Hayattır’, ‘Yılın Dergi Uygulaması: Audi / Audi A4’, ‘Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Ford / Courierball’, ‘Yılın Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması: Renault / Bırak R-Link Cevaplasın’, ‘Yılın Outdoor Uygulaması: Opel / Yeni Insignia’, ‘Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Renault / Sizin Fikriniz Sizin Projeniz!’, ‘Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Mercedes-Benz / Yeni GLA’, ‘Yılın Basın Lansmanı: Renault Twizy Lansmanı’, ‘Yılın Jüri Özel Ödülü: Ford / Yeni Tourneo Courier’, Yılın Turkcell Teknoloji Ödülü: Subaru’.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X