Otomotiv sektörünün ‘Gladyatörleri’ belli oldu

Türkiye otomotiv sektörünün 48 markasını çatısı altında buluşturan ODD’nin düzenlediği “ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2015 Gladyatörleri” töreninde en başarılı markalar ödüllendirildi.

Otomotiv sektörünün ‘Gladyatörleri’ belli oldu

Türkiye otomotiv sektörünün 48 markasını çatısı altında buluşturan ODD’nin markaların satış ve iletişim başarılarına ilişkin dördüncü kez düzenlediği ödüller için yılın en başarılı marka ve çalışmaları belirlendi.

ODD’nin sektöre dinamizm katmak ve marka algısına pozitif katkıda bulunmak amacıyla düzenlediği, Burcu Esmersoy ve Anıl İlter’in sunduğu tören, ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, otomotiv dünyasının temsilcileri ve basın mensuplarının katılımıyla gerçekleştirildi.

Törende bir konuşma gerçekleştiren Bayraktar, otomotiv sektörünün geleneksel organizasyonlarından birini daha gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşadıklarını belirterek, geçen 365 güne çok şey sığdırdıklarını, 100’ün üzerinde yeni model lansmanı gerçekleştirdiklerini, 2015 Autoshow’da 2 Dünya, 62 Türkiye prömiyeriyle 600 bin ziyaretçi ağırladıklarını anlattı.

 

1 milyondan fazla otomotiv satışı gerçekleşti

 

Bir önceki yıla göre hatırı sayılır bir artışla satış gerçekleştirdiklerini dile getiren Bayraktar, tahminlerine göre kolay bir yıl olmayacak 2016’da Türkiye ekonomisinin büyümeye devam edeceğine inandığını söyledi.

Bayraktar, 2015 yılında otomobil ve hafif ticari araç pazarının bir önceki yıla göre yüzde 26,1 büyüyerek 968 bin 17 adetlik bir sonuçla tamamlandığını belirterek, şöyle devam etti:

“Bunun 242 bin 421 adedini yüzde 34,42’lik büyümeyle hafif ticari araç, 725 bin 596 adedini ise yüzde 23,54’lük büyümeyle otomobil satışları oluşturuyor. Otomobil ve hafif ticari araç pazarının toplamına baktığımızda 1 milyona çok yaklaştığımızı görüyorsunuz. Bu sonuca, henüz resmi olmamakla birlikte yaklaşık 40 bin adetlik ağır vasıta satışını da eklediğimizde toplam otomotiv pazarının nihayet 1 milyon çıtasını aşarak, yaklaşık 1 milyon 8 bin adet civarında gerçekleştiğini görüyoruz. Her vesileyle söylediğimiz gibi aslında ülkemiz otomotiv sektörünün potansiyeli bunun daha da üzerinde, umarım ki sektörümüzü hep birlikte daha da ileriye götüreceğiz.”

 

“Satış” ve “İletişim” kategorilerinde toplam 19 dalda ödül

 

Kısa film gösterimlerinin de yapıldığı törende “satış” ve “iletişim” kategorilerinde toplamda 19 dalda ödül verildi.

“Satış Ödülleri”, ODD veri tabanındaki yıllık satış sonuçlarına göre belirlendi. “İletişim Ödülleri” kategorisinde ise halka açık olan “Yılın TV Uygulaması”, “Yılın Gazete Uygulaması”, “Yılın Radyo Uygulaması”, “Yılın Dergi Uygulaması”, “Yılın Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması”, “Yılın Outdoor Uygulaması” ve “Yılın Fuar Standı Uygulaması” dallarındaki adaylar www.oddgladyator.com sitesi üzerinden verilen yaklaşık 65 bin oy ile ilk 5’e indirildi.

Halk oylamasıyla ilk beşe kalan projeler ve halk oylamasına açık olmayan “Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi”, “Yılın PR/Etkinlik Uygulaması” ve “Yılın Entegre İletişim Kampanyası” kategorilerinde yer alan tüm aday çalışmalar jüri üyeleri tarafından değerlendirilerek, canlı oylandı. Bu ödüllerin yanı sıra gecede “Jüri Özel Ödülü” de sahibini buldu.

“Yılın Basın Lansmanı” ödülünü yine otomotiv basınının temsilcileri belirledi.

Tüm kategorilerde ödül alan firmalar, ödüllere paralel olarak hazırlanan ve ODD tarafından onaylanan logoların bir yıllık kullanım hakkına sahip oldu.

 

Satış Ödülleri

 

En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: KIA

En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Ford Tourneo Courier

En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Ford

En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: Infiniti

En Çok Satılan Otomobil Modeli: Fiat Linea

En Çok Satılan Otomobil Markası: Volkswagen

En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: Volkswagen

 

İletişim Ödülleri

 

Yılın Televizyon Uygulaması: Ford “Türkiye’nin Ford’u”

Yılın Gazete Uygulaması: Renault Clio “İlişki Durumu Aşk”

Yılın Radyo Uygulaması: Mercedes-Benz “AMG GT”

Yılın Dergi Uygulaması: Volkswagen “VW Golf 41 Yıllık Macerası”

Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Toyota “Hybrid Lezzetler”

Yılın Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması: Volkswagen “Autoshow Canlı Yayın ve Sosyal Medya Entegrasyonu”

Yılın Outdoor Uygulaması: Jeep “Jeep Renegade’in Ayak İzleri”

Yılın Fuar Standı Uygulaması: BMW

Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Toyota “Korna Çalma Huzurumu Çalma”

Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Mercedes-Benz “Yeni Vito Tourer”

Yılın Basın Lansmanı: Peugeot 308 Lansmanı

Yılın Jüri Özel Ödülü: Fiat Egea Lansmanı

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X