Otomotivde satışlar yüzde 44,2 azaldı

Otomotiv iç pazarda bir türlü gaza basamıyor. Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, martta yüzde 35, ilk çeyrekte ise yüzde 44,2 daraldı. Yılın ilk üç ayında alıcı bulan araç sayısı 88 bin 469’da kaldı.

Otomotivde satışlar yüzde 44,2 azaldı

Otomotiv Distribütörleri Derneği’nden (ODD) yapılan açıklamaya göre, Türkiye’de otomobil ve hafif ticari araç satışları, ocak-mart döneminde  geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 44,2 azalarak, 88 bin 469 seviyesinde gerçekleşti. Bu rakam, geçen yılın ilk çeyreğinde 158 bin 430 olarak kayıtlara geçmişti. Otomobil satışları, yılın ilk 3 ayında yüzde 43,7 azalarak 68 bin 812 oldu. Hafif ticari araçta ise talep yüzde 45,6 düşüşle 19 bin 657’ye indi.

MARTTA KAYIP YÜZDE 35

Otomobil ve hafif ticari araç satışları, mart ayında geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 35,5 azalarak, 49 bin 221 seviyesinde gerçekleşti. Otomobil satışları yüzde 35,4 azalışla 38 bin 628’e inerken, hafif ticari araç pazarı ocakta 2018’in aynı ayına kıyasla yüzde 36 daraldı ve 10 bin 593’e düştü. Mart sonunda 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 44,7, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 48,3 ve 2000cc üstü otomobillerde yüzde 35,9 azalış görüldü. İlk çeyrekte 43 adet elektrikli ve bin 833 adet hibrit otomobil satışı gerçekleşti.

VERGİ ORANI DÜŞÜK ARAÇ GÖZDE

Yılın ilk çeyreğinde otomobil pazarında ortalama emisyon değerlerine göre en yüksek paya yüzde 35,4 ile 100-120 gr/km arasındaki otomobiller 24 bin 386 adetle sahip oldu. Mart sonu itibarıyla dizel otomobil satışlarının payı yüzde 54,4’e, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı yüzde 63,6’ya geriledi. Mart sonu itibarıyla otomobil pazarı segmentinin yüzde 84,9’unu vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu.

SEDANDAN VAZGEÇMİYORUZ

Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine yüzde 61,4 pay alan C (42 bin 243 adet) segmenti ulaştı. Kasa tiplerine göre ise en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 51,7 pay ve 35 bin 554 adetle yine sedan otomobiller oldu. Hafif ticari araç pazarı gövde tipine göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adedine yüzde 72,1 pay ve 14 bin 176 adetle ‘van’ ulaşırken, ardından yüzde 12,12 pay ve 2 bin 382 adetle kamyonet, yüzde 8,44 pay ve bin 659 adetle minibüs, yüzde 7,33 pay ve bin 440 adetle pick-up sıralandı.

YILIN İLK ÇEYREĞİNDE MARKALARIN PERFORMANSI

MARKA OTOMOBİL HAFİF TİCARİ TOPLAM
ALFA ROMEO 56 0 56
ASTON MARTIN 5 0 5
AUDI 1.731 0 1.731
BENTLEY 2 0 2
BMW 1.686 0 1.686
CITROEN 600 495 1095
DACIA 2.995 531 3.526
DS 19 0 19
FERRARI 4 0 4
FIAT 10.638 3.295 13.391
FORD 2.464 7.657 10.121
HONDA 3.410 0 3.410
HYUNDAI 4.441 310 4.751
INFINITI 0 0 0
ISUZU 0 173 173
IVECO 0 217 217
JAGUAR 40 0 40
JEEP 487 0 487
KARSAN 0 165 165
KIA 1.015 258 1273
LAMBORGHINI 1 0 1
LAND ROVER 170 0 170
LEXUS 10 0 10
MASERATI 8 0 8
MAZDA 73 0 73
MERCEDES-BENZ 1.910 1.911 3.101
MINI 243 0 243
MITSUBISHI 139 245 384
NISSAN 2.999 280 3.279
OPEL 2.797 43 2.840
PEUGEOT 3.578 1.300 4.878
PORSCHE 71 0 71
RENAULT 12.066 1.263 13.329
SEAT 943 0 943
SKODA 2.246 0 2.246
SMART 14 0 14
SSANGYONG 39 15 54
SUBARU 196 0 196
SUZUKI 408 0 408
TOYOTA 3.562 247 3.809
VOLKSWAGEN 6.956 1.974 8.930
VOLVO 790 0 790
TOPLAM 68.812 19.657 88.469

 

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X