‘Ramazanda fiyatları yükseltmek fırsatçılıktır’

Türkiye Ziraat Odaları Birliği Genel Başkanı Bayraktar, ramazanda et sıkıntısı görülmediğini belirtti, ramazanda fiyatları yükseltmenin de fırsatçılık olacağını söyledi.

‘Ramazanda fiyatları yükseltmek fırsatçılıktır’

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, “Ramazan öncesinde üretici ve market fiyatları arasındaki fark en fazla yüzde 498,18 ile kuru incirde görüldü” dedi.

 

Bayraktar, TZOB Genel Merkezinde düzenlediği basın toplantısında, ramazan öncesinde üretici ve market fiyatlarını açıkladı.

 

Her ramazan öncesinde gıdaya talebin arttığına ve bazı ürünlerde fiyat artışı yaşandığına işaret eden Bayraktar, bunun üreticiden mi aracıdan mı kaynaklandığını tespit etmeye ve spekülatif faaliyetlerin önüne geçmeye çalıştıklarını söyledi.

 

Ramazana sayılı günler kala market fiyatlarına bakıldığında geçen ay sonuna göre 5 üründe fiyat değişimi görülmezken, 16 üründe azalma, 15 üründe ise fiyat artışı olduğunu bildiren Bayraktar, markette fiyat düşüşünün yüzde 40,82 oran ile en fazla karpuzda görüldüğünü, en fazla fiyat artışının ise yüzde 34,31 ile kabakta kaydedildiğini belirtti. Ramazan öncesi üretici fiyatlarına bakıldığında geçen ay sonuna göre 12 üründe fiyat değişimi görülmezken, 10 üründe azalma, 10 üründe ise fiyat artışı meydana geldiğine dikkati çeken Bayraktar, üreticide fiyatı en fazla düşen ürünün yüzde 45,45 ile karpuz olduğunu, en fazla fiyat artışının da yüzde 39,56 ile limonda görüldüğünü kaydetti.

 

Hayvansal ürünlerden yumurtada, mayısın son iki haftasında bazı çiftliklerde görülen kuş gribi vakalarına bağlı olarak hem iç piyasada hem de ihracatta bir daralma meydana geldiğini, arzda fazlalık gibi etkilerle yumurta fiyatlarının 20,5 kuruştan 17,5 kuruşa kadar gerilediğini anlatan Bayraktar, ihracatın artmasıyla beraber fiyatların yeniden 21 kuruşa çıktığını söyledi.

 

“Ramazanda et sıkıntısı görülmüyor”

 

Et tüketiminin de arttığı ramazanın, fiyatlarda yukarı yönlü bir baskıyı beraberinde getirdiğine dikkati çeken Bayraktar, şu değerlendirmede bulundu: 

 

“Ramazanda kesinlikle bir hayvan sıkıntısı olmayacaktır. Kırmızı et üretimimiz 1 milyon tonu geçmiştir.Ramazan ayında bir et sıkıntısı görülmüyor. Üretici desteklendiği sürece ülke insanımızın ihtiyacı olan eti üretir. Bu ramazanda da böyle olmuştur. Hiçbir endişeye gerek yok.”

 

“Kuru incir 6 kat pahalı satılıyor”

 

Ramazan öncesinde üretici ve market fiyatları arasındaki en fazla farkın yüzde 498,18 ile kuru incirde görüldüğünü bildiren Bayraktar, kuru incirin 6 kat, maydanozun 5,7 kat, salatalığın 5 kat, karpuzun 4,8 kat, kabağın 4,6 kat, kuru fasulyenin 2,7, nohutun 2,6 kat ve sütün 2,8 kat fazlaya tüketiciye satıldığına dikkati çekti.

 

Bu yıl ve geçen yıl ramazan öncesi fiyatları karşılaştırıldığında üretici fiyatlarında, 11 üründe azalma, 21 üründe ise fiyat artışı olduğunu belirten Bayraktar, bundan sonraki yıllarda ramazanın gittikçe ürün fiyatlarının yüksek olduğu ilkbahar dönemine doğru kayacağını ifade etti.

 

“Üretici-tüketici fiyatlarındaki makas kapatılamıyor”

 

Üretici-tüketici fiyatları arasındaki makasın bir türlü kapatılamadığını ifade eden Bayraktar, pazarlamadaki sorunlar nedeniyle üreticinin düşük fiyata ürün satarken, tüketicilerin de daha pahalıya tüketmek durumunda kaldığını söyledi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X