Türkiye reklamcılık sektörü hakkında bilgiler veren Pura, dünyada reklam yatırımlarının büyüklüğünü anlattı. ”Dünya reklam yatırımları dünya kozmetik harcamalarının neredeyse iki katı” ifadelerini kullanan Pura, Türkiye’de ise kozmetik harcamalarının reklam yatırımlarından fazla olduğunu vurguladı. Pura, ”Bu bir ayıptır. Kozmetik harcamaları reklam yatırımlarından fazlaysa Türkiye’de hepimizin eksiklikleri var, yanlışlıkları var. Reklamcılar olarak bunu düzelteceksek biz düzelteceğiz, böyle kalsın mutlu oluyoruz diyeceksek biz yapacağız” dedi. Reklamcılığın Türkiye’de beklenen büyümeyi sağlayamadığını anlatan Pura, ‘Bazı verilere göre reklamcılıkta 2016 yılı 529 milyar dolarla kapandı. Türkiye’nin bunun içindeki payı binde 4. Bu payla ben sektörüm demenin mümkün olmadığını söylüyoruz. Türkiye’nin payının en azından yüzde 1’e çıkması, onun da yine 5 milyar dolar olması gerektiği yönünde söylemlerimiz var” diye konuştu.
Reklamverenler ‘ayıp’ dedi
Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, ”Dünya reklam yatırımları dünya kozmetik harcamalarının neredeyse iki katı… Türkiye’de ise kozmetik harcamaları reklam yatırımlarından fazla. Bu bir ayıptır” dedi.