Sanal alışverişe 5 yılda 161 milyar lira

İnternetten yapılan kartlı ödeme işlemlerinin tutarı 5 yılda 161,7 milyar lira oldu. ETİD Başkanı Orhun, e-ticaret sektörünün bu yıl yüzde 50 büyüme beklentisinde olduğunu kaydetti.

Sanal alışverişe 5 yılda 161 milyar lira

Alışverişlerde gerek banka gerekse kredi kartı kullanımının giderek yaygınlaşması, yıllar içinde nakit para kullanımını düşürürken e-ticaret gibi alternatif alışveriş yöntemlerine ilgiyi de artırdı. 

Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre, kurumsal müşterilerin yaptıkları alışveriş de dahil olmak üzere internetten yapılan kartlı ödeme işlemlerinin tutarı 2011 yılında 18,7 milyar lira olurken, 2012 yılından itibaren bu tutar bir önceki yıla göre sırasıyla yüzde 34, 37 ve 21 artış gösterdi. 2011-2015 Eylül dönemi dikkate alındığında, söz konusu dönemde internetten yapılan alışverişte toplam 161,7 milyar lira para harcandı.

PERAKENDENİN ÜZERİNDE

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Orhun, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de e-ticaretin gelişimini sürdürdüğünü ve fiziksel perakendenin çok üzerinde bir büyümeye sahip olduğunu söyledi. Özellikle fiziksel perakendecilerin e-ticaret kollarının geçen yıl yüzde 40 büyüdüğünü ifade eden Orhun, “Bunun nedenleri arasında ilk iki sırada fiyat ve kolay alışveriş var. Müşterilerimiz, internette kolaylıkla fiyat araştırması yapabiliyor ve buldukları uygun fiyatlı ürünlere yerlerinden kalkmadan sahip olabiliyorlar” dedi.

YÜZDE 50 BÜYÜME BEKLENTİSİ

Orhun, e-ticaretin, hem lojistik uygulamalarının gelişmesi hem de internet sitelerindeki içerik kalitesinin artmasıyla bilinçli tüketiciler için vazgeçilmez bir mecra haline geldiğini vurguladı. Birçok fiziksel perakendecinin e-ticaret pazarının içinde daha fazla yer alabilmek adına yaptıklarıyla pazarın payını artırdığını dile getiren Orhun, sektörün bu yıl yüzde 50’ye yakın bir büyüme beklentisi içinde bulunduğunu kaydetti.

TATİL VE TEKSTİL ÖN PLANDA

Bireysel müşterilerin yaptığı alışveriş tutarının bu yıl 25 milyar liraya ulaşmasının öngörüldüğüne işaret eden Orhun, sektör olarak değerlendirildiğinde tatil ve seyahat ile tekstil sektörlerinin e-ticarette ön plana çıktığını belirtti. Hakan Orhun, ‘Perakende tarafına baktığımızda en büyük kırılım tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de tüketici elektroniğinde görülüyor. Bu sektörün çok tercih edilmesinin en büyük sebeplerinden biri, ürünlerin internetten satın almaya son derece müsait olmaları” diye konuştu.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X