Feribot güvertelerindeki halkalardan sözediyoruz. Bunlara denizcilik dilinde “mapa” ve “anele” deniyor. Güverteye sabitlenmiş olan çıkıntı mapa, ona bağlı olan hareketli halka ise anele. Her halde pek çoğumuzun aklına şu soru gelmiştir: “bu halkalar ne işe yarıyor acaba?”
Lafı uzatmadan hemen söyleyelim bu halkalar tekne güvertesindeki araçların devrilmemesine yarıyor.
Yani…
Denizcilik kurallarına uyulsa ve güverteye alınan sebze yüklü kamyon bu halkalar yardımıyla sabitlense devrilmez ve biz de “Vapurda korku dolu anlar” başlıklı haberi yapmak zorunda kalmazdık.
Evet haberi hatırlatmak gerekirse; Yalova’dan Yenikapı’ya giden feribot seyir sırasında dalgaya giriyor ve sallantı sırasında güvertedeki bir kamyon devriliyor. Bu sık rastlanmayan bir durum. Hatta belki de ilk defa oluyor. Ama deniz hata affetmiyor. Binde bir de olsa güvertede ki özellikle büyük hacimli araçların devrilme ihtimali var. Ve bu ihtimale karşı da güvertede halkalar var.
Demek ki ne yapmak gerekiyor?
Her arabayla tek tek uğraşmak belki mümkün olmaz ama devrilmesi daha kolay olan, belli yüksekliğin üstündeki minibüs, kamyon, otobüs, karavan gibi araçları gemi sefere çıkmadan önce güvertedeki o halkalara sıkıca bağlamak gerekiyor.
Bu arada Vapurda korku dolu anlar başlığıyla verdiğimiz haberin sevindirici tarafı, kazada kimsenin burnunun kanamamış olması.
olay.com.tr