Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Hadi Karasu, yurt dışından gelen siparişlerin yüzde 20’ni geri çevirmek zorunda kaldıklarını söyledi.
Karasu, 2019’un Türk hazır giyim sektörü için yabancı müşterilerin, küçük adetli ve yüksek katma değerli ürünü daha düşük fiyata satın almak istedikleri bir yıl olduğunu belirtti. Yabancı müşterilerin bu taleplerine yanıt vermek adına sistemlerini yenilediklerini ifade eden Karasu, değişim sırasında verdikleri kayıpları yatırım olarak gördüklerini vurguladı. Ur-Ge, Ar-Ge ve IEB teşviklerinin sanayiciler için can suyu olduğuna işaret eden Karasu, ‘’2019’da birçok sektörde yaşanan olumsuzluklar dikkate alındığında, hazır giyim endüstrisi kapasitesini sonuna kadar kullanarak üretmeye devam etti. Sektör, kapasite kullanımında ve istihdamda rekor kırdı. Ayrıca, bu yıl 18 milyar dolar sınırına yaklaşan ihracatla en iyi ikinci performansı göstererek ekonomik sürdürülebilirlik açısından yine ülkemizin ihtiyaç duyduğu zamanda en güçlü desteği sağladı” dedi.
FABRİKALAR YENİLENMELİ
Bu yıl sektörde gerçekleşen 1,5 milyar liralık yatırımın önemli olduğunu ancak yeterli görmediklerini anlatan Karasu, ‘’Kapasite kullanımında yüzde 85’e dayandığımız halde yurt dışından gelen siparişlerin yüzde 20’sini geri çevirmek zorunda kalıyoruz. Mevcut fabrikalarımızın teknolojisini yenilememiz ve çok hızlı bir şekilde en son teknoloji ile üretim yapacak fabrikalar inşa etmemiz gerekiyor” diye konuştu. Firmaların yatırım konusunda iştahı olduğunu dile getiren Hadi Karasu, şöyle devam etti: ‘’Kamu otoritesinden beklentilerimizin karşılanması durumunda mevcut kapasitemizi çok kısa sürede en az yüzde 20 artırabilir, yıllık üretimimizi 40 milyar dolardan yaklaşık 50 milyar dolara çıkarabiliriz.”
2023 HEDEFİNE ULAŞILACAK
Anadolu’da yeni üretim üsleri inşa etmeyi hedeflediklerinin altını çizen Karasu, bu noktada yeni şehirleri keşfetme ve saha yoklaması amaçlı ziyaretler yaptıklarını kaydetti. Karasu, Türkiye’nin 2023 için ortaya koydukları 25 milyar dolar ihracat hedefine ulaşacağına inandığını söyledi. Sektörün yıllık 40 milyar dolarlık üretime imza attığını ve kasım 2019 itibarıyla kapasite kullanımının yüzde 84,4’e ulaştığını belirten Karasu, ‘’Eylül 2018’de 510 bin olan istihdamımız, Eylül 2019’da 560 binin üzerine çıktı. Veriler, bir yılda 50 bin kişiye iş sağladığımızı, bir başka değişle istihdamımızı yüzde 9,7 artırdığımızı ortaya koyuyor” dedi.
YENİ MARKALAR GELİŞEBİLİR
Hadi Karasu, mevcut markalara ‘Turquality’ üzerinden sağlanan desteklerin, markalaşma potansiyeli olan sanayicilere de açılacağı bir modelin oluşturulması halinde sektörde hızlı bir markalaşma sürecinin başlayacağını belirtti. Karasu, ‘’Yıllardır dünyanın en büyük markalarına ürün tasarlayıp, sadece marka etiketini üzerine koyarak satan pek çok imalatçımızın güçlü bir marka algısının oluşması bize bu güveni veriyor. Kur ve ithalat rejimi, elektronik ticaretin Türkiye’de yeni bir açık pazar yeri oluşturması sonucu iç piyasa, önümüzdeki yıllarda yeni yerli markaların gelişip yaşayabileceği bir ortam oluşturuyor” şeklinde konuştu.

Flipboard