Sosyal medyada ‘sahte doktor’ reklamına izin yok

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, kendilerini doktor gibi tanıtan kişilerin sosyal paylaşım sitelerindeki reklam ve tanıtımları hakkında inceleme başlatıldığını söyledi.

Sosyal medyada ‘sahte doktor’ reklamına izin yok
HABERİ PAYLAŞ

Tüfenkci, yaptığı açıklamada, Bakanlığa gelen şikayetler doğrultusunda başlatılan incelemede doktor olmayan şahısların, Facebook ve Twitter gibi sosyal paylaşım sitelerinde tüketiciyi yanıltıcı reklam ve tanıtım yaptıklarını tespit ettiklerini kaydetti. 

 

Söz konusu reklamlarda, insan sağlığı üzerinden para kazanmayı hedefleyenlerin ‘doğal tedavi uzmanı, profesyonel masör, biyoenerji uzmanı, reiki master’ gibi unvanlar kullanıldığına dikkati çeken Tüfenkci, bu kişilerin böbrek yetmezliği, meme kanseri, felç ve benzeri birçok hastalığı iyileştirildiğini iddia ederek sağlık sorunlarına çare arayan kişileri yanılttığını ve mağdur ettiğini belirtti.

SAĞLIK SORUNUNA NEDEN OLUYOR

Tüfenkci, Türkiye’de hasta tedavi etme yetkisinin, yalnızca tıp fakültesinden mezun olan ve bu alanda diploma sahibi tabiplere ait olduğunu hatırlatarak, şöyle devam etti: 

”Tabiplik mesleğini icra edenlerin dahi reklam yapmaları yasak olup, tabiplerin sadece isimlerini, ihtisas alanlarını, akademik unvanlarını, muayenehane yer ve saatlerini belirten ilan verebilmelerine müsaade edilmektedir. Buna karşın doktor olmayan şahısların, Facebook ve Twitter gibi sosyal mecralarda ve muhtelif internet sitelerinde, kendilerini doktor gibi tanıtarak hastaları tedavi ettikleri, alternatif tedavi yöntemlerini uyguladıkları, tıp alanında bilimselliği kanıtlanmamış yöntemlerle hastalıkları iyileştirdikleri iddiaları, hastaları hem istismar etmekte hem de bu hastaların bilimsel tedavi yöntemlerinden uzaklaşarak daha ciddi sağlık sorunları yaşamalarına sebep olmaktadır.”

CEZALAR YOLDA

Tüketicilerin sağlığına ve ekonomik çıkarlarına zarar veren söz konusu reklamlar hakkında, Bakanlığın gerekli incelemeleri yaptığına işaret eden Tüfenkci, ilgili şahıslar hakkında Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca Reklam Kurulu tarafından idari para ve bu reklamları durdurma cezası uygulandığını aktardı. Tüfenkci, reklam mevzuatını ihlal eden bu şahısların, dolandırıcılık suçları kapsamında ilgili kurumlara ve Cumhuriyet savcılıklarına bildirildiğini de kaydetti.

HABERİ PAYLAŞ
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X