Süper kriz kapıda

Spor Toto Süper Lig kulüpleri, naklen yayın ihalesini Kulüpler Birliği’nin yapması konusunda mutabakata varırken, Süper Lig A.Ş’nin kurulmasını kararlaştırdı.

Süper kriz kapıda

Kulüpler Birliği Vakfı dün Haliç Kongre Merkezi’nde yaptığı toplantıda tarihi bir adım attı. Toplantının ana gündem maddesi naklen yayın ihalesiydi. 

Toplantı sonrası açıklama yapan Kulüpler Birliği Vakfı Başkanı Göksel Gümüşdağ, ‘Kulüpler olarak naklen yayın ihalesini Kulüpler Birliği’nin yapması konusunda mutabakata vardık ve bunun için Süper Lig AŞ’nin kurulmasını kararlaştırdık’ dedi. Toplantıda, naklen yayın ihalesinin Kulüpler Birliği tarafından üstlenilmesini tartıştıklarını söyleyen Gümüşdag şunları söyledi:

AŞ KURULUYOR

‘Hep gündemimizde olan konuyu enine boyuna konuştuk. Rakamlar ve dünyadaki örneklere tek tek bakıldığında bir çok ülkede naklen yayın ihalelerinin bu tarzda yürütüldüğünü gördük. Naklen yayın ihalesinin Kulüpler Birliği Vakfı tarafından yapılması konusunda, bu toplantıya katılan tüm kulüp temsilcileriyle mutlak bir mutabakat halindeyiz. Türkiye’de tüm sponsorlarla anlaşmaların mutlaka Kulüpler Birliği tarafından üstlenilmesini istiyoruz. Naklen yayın ihalesinin yapılması için de ‘Süper Lig AŞ’nin’ kurulması gerekiyor.’

HAREKETE GEÇTİK

‘Sayın Yıldırım Demirören’i aradım, önümüzdeki hafta görüşeceğiz. Sonra spor bakanımızla, daha sonra başbakanımızla ve cumhurbaşkanımızla konuyu konuşacağız.’ 7 Nisan Salı günü yeniden toplanacaklarını kaydeden Gümüşdağ, ‘Süper Lig AŞ’nin kurulması için hepimiz mutabakat halindeyiz. Hepimiz harekete geçtik. Kulüpler Birliği’nin yeniden yapılanması ve naklen yayın ihalesini yapması gerekiyor. Yayın ihalesini kimin yöneteceğine karar vermemiz gerekiyor. Biz bunun Kulüpler Birliği tarafından yapılmasını istiyoruz. 2017 yılındaki yayın ihalesinin mevcut fiyatın 1,5 katı büyüyeceğine inanıyorum’ diye konuştu. 

SÜPER LİG’DE YAYIN GELİRİ NASIL DAĞITILIYOR?

* % 11’i Sü­per Lig’de şam­pi­yon olan ta­kım­la­rın şam­pi­yon­luk sa­yı­la­rı­na gö­re

* % 35’i ku­lüp­le­re eşit olarak

* % 45’i per­for­man­sa bağ­lı ba­şa­rı pri­mi ola­rak

* % 9’u ise ilk al­tı­ya gi­ren ta­kım­la­ra ba­şa­rı pri­mi ola­rak

AVRUPA’DAN ÖRNEKLER

İngiltere Premier Lig’in havuz sistemi var. Maç yayın hakları kulüplerin kurduğu ve ligi yöneten Premier Plc. Şirketi tarafından pazarlanıyor.

İspanya La Liga’da her kulüp kendi yayın haklarını kendisi pazarlıyor. Ancak 2016-17’den sonra havuz sistemine geçilecek.

Almanya Bundesliga’da da havuz sistemi var ve yayın hakları Kulüpler Birliği tarafından pazarlanıyor.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X