Tapu işlemlerinde yeni dönem!

Çok yakında yasalaşması beklenen torba tasarı ile tapu işlemlerindeki çok sayıdaki bürokratik işlem sona erdirilerek tapu alma işlemleri kolaylaştırılacak.

Tapu işlemlerinde yeni dönem!

Yatırım ortamının iyileştirilmesine yönelik olarak hazırlanan çok sayıda düzenleme torba yasa ile birlikte Meclis’e sunuldu. Çok yakında yasalaşması beklenen tasarı ile inşaat izin süreleri kısalacak, tapu işlemlerindeki çok sayıdaki bürokratik işlem sona erdirilerek tapu alma işlemleri de kolaylaştırılacak.

Yeni Şafak gazetesinde yer alan habere göre, Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki, Yatırım Ortamı İyileştirme Koordinasyon Kurulu Toplantısı hakkında sosyal medya hesabından açıklamalar yaptı.

TAPU İŞLEMLERİ KOLAYLAŞTIRILIYOR

Özhaseki’nin açıklamaları şu şekilde:

“İnşaat izinleri ve tapu işlemlerinin kolaylaştırılması hususunda önemli düzenlemeler yaptık. Bu yeniliklerle bürokratik işlemleri azaltıyor, vatandaşımıza büyük kolaylıklar sağlıyoruz. İnşaat izinleri için belediyenin farklı birimleri, tapu, vergi dairesi, SGK gibi birçok kurumla muhatap olmak zorunda kalan vatandaşlarımız, bu işlemlerden kurtuluyor. Kurumlar arasında kuracağımız elektronik bağlantıyla süreci oldukça basitleştiriyoruz.

İNŞAAT İZİNLERİNDE 18 İŞLEM 6’YA İNİYOR

İnşaat izinleri sürecindeki 18 işlemi 6’ya indiriyoruz. Yeni sistemde vatandaşımız evraklarını belediyeye teslim edecek, belediye de bu evrakları elektronik ortamda kendi birimlerine ve ilgili idarelere göndererek onaylarını alacak. İnşaat izni alırken yapı ruhsatı formuna; denetim firması, proje mimarı, inşaat-elektrik-tesisat için mühendisler, müteahhit, belediyede şef, daire başkanı gibi ayrı ayrı kişilerin imzası gerekiyordu. Artık sadece belediyenin bir imzası ile inşaata başlanabilecek.

ŞANTİYE İÇİN SGK’YA GİTMEK YOK

Şantiye kuruluşu için SGK’dan işyeri kaydı oluşturmak gerekiyordu. Bunun için artık SGK’ya gitmeye gerek kalmayacak, işlemler belediye ile SGK arasında kurulacak iletişim kanalı ile sağlanacak.

3 DENETİM TEKE İNİYOR

İnşaat tamamlandıktan sonra belediyenin 3 farklı birimine ayrı ayrı başvurup; iskan, su-kanalizasyon ve itfaiye denetiminden geçilmesi gerekiyordu. Bu 3 denetimin tek denetim altında gerçekleşmesi sağlanacak.

”BORCU YOKTUR” YAZISINA DÜZENLEME

Yapı kullanma ruhsatı (iskan) verilirken belediyeler vatandaştan “SGK borcu yoktur” ve “vergi borcu yoktur” yazısı talep ediyorlardı. Artık belediyeler bu yazıları vatandaştan değil, geliştirilecek ara yüz ile SGK ve vergi dairesinden doğrudan temin edecekler.

İSKAN SONRASI İŞLEMLERE DÜZENLEME

İskan alındıktan sonra tapuda yapılması gereken “cins değişikliği”, tapu ile belediye arasında kurulacak elektronik iletişim ile tek kaleme indirilecek. İskan iznini veren belediye, aynı zamanda tapuyu da bilgilendirecek ve “cins değişikliği” otomatik olarak gerçekleşecek.

KAZI İÇİN BELEDİYEYE GİTMEYE GEREK KALMAYACAK

İnşaatın tamamlanmasından sonra elektrik bağlantısı için yatırımcının elektrik dağıtım şirketine başvurması yeterli olacak, kazı izni için ayrıca belediyeye gitmek durumunda kalınmayacak.

PLANI ONAYLAYAN MEMUR İÇİN DENEYİM ŞARTI

Tüm bunlarla birlikte yapı denetim kuruluşlarımızda, bina planlarını onaylayan memurlar için deneyim şartı getirerek daha kaliteli bir denetim mekanizması kuracağız. Vatandaşımız refahı ve güveni için var gücümüzle çalışıyoruz.”

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X