‘Teşvikler başarıyı hızlandıracak’

UHKİB Başkanı Şenol Şankaya, yakalanan başarılı performansın sürdürülebilmesinin yatırımcının beklediği teşviklerin devreye girmesiyle hızlanacağını belirtti.

‘Teşvikler başarıyı hızlandıracak’

Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB) Başkanı Şenol Şankaya, yılın ilk çeyreğinde sektördeki başarılı ihracat performansını değerlendirdi. 

İhracat artışının Avrupa pazarındaki talebin iyileşmesinden kaynaklandığını belirten Şankaya, “Bu durum 2016 yılında bir önceki yıla nazaran daha iyi bir performans sergileyeceğimizin müjdesini veriyor. Ancak bugün yakaladığımız başarılı performansını sürdürebilmemiz hazır giyim yatırımcısının beklediği teşviklerin devreye girmesiyle hızlanacaktır. Sayın Başbakanımızın açıkladığı ‘kira öder gibi fabrika satın alma’ şeklindeki teşvikleri sektörümüz heyecanla bekliyor. Böyle bir uygulamanın hayata geçmesi özellikle 6. Bölge teşviklerinden yararlanacak yatırımcının rekabet şansını artıracaktır” dedi.

SEKTÖRE KATKI SAĞLAYACAK

Ayrıca yeni teşvik uygulamalarında iyileştirmelere dikkat çeken Şankaya, “Asgari geçim indirimi ödemelerinin kamu desteği kapsamına alınması, ilk yatırım sonrası yapılan ilave yatırımlarda orijinal teşvik unsurlarının uygulanması, mevcut tesislerdeki makinelerin yeni yatırımlarda teşvik uygulama kapsamına alınması sektörümüze daha da katkı sağlayacaktır” diye konuştu. 

Sektörün yatırım, ihracat ve üretimde yaşanan bürokratik sıkıntıların da daha hızlı aşılabilmesi için ‘Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracat Koordinasyon Kurulu’ hızla oluşturulması gerektiğini vurgulayan Şankaya, geleceğe daha büyük adımlarla ilerlemek gerektiğini kaydetti.

FİRMALAR ÖDÜLLENDİRİLECEK

İhracattaki başarının ardında olan firmaları da unutmadıklarını dile getiren Şankaya, bu firmaları ödüllendirerek manevi anlamda da teşvik edeceklerinin altını çizdi. Şenol Şankaya, 12 Nisan günü düzenlenecek törenle UHKİB’e üye 46 firmayı ödüllendireceklerine dikkat çekti.

İHRACATTA YÜZDE 18 ARTIŞ

UHKİB, yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre ihracatını yüzde 18 oranında artırarak, 130 milyon dolarlık dış satış gerçekleştirdi. Türkiye genel ihracatını katlayarak önemli bir başarıya imza atan UHKİB’in dış satışlarındaki başarısının ardında ise kadın dış giyim ürünlerini yüzde 45 oranında artırması yer aldı. 

Ayrıca yine aynı dönemde Avrupa Birliği (AB) ülkelerine yüzde 17, diğer Avrupa ülkelerine ise yüzde 68 oranındaki hazır giyim ve konfeksiyon ürünü artışları dikkat çekti. Yılın ilk çeyreğinde ürün grupları dikkate alındığında en büyük ihraç kalemini yüzde 45 artış ve 75.5 milyon dolarlık satışla bayan dış giyim grubu oluşturdu.

AB ülkelerine genel ihracat artışı ise, yine 2016’nın ocak-mart döneminde yüzde 17 büyümeyle 100 milyon doları buldu. Suni sentetik ev tekstili ürünleri de binde 5 azalış ve 15 milyon dolarlık satışla UHKİB ihracatında ürün grubu bazında ikinci sırada yer aldı.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X