Türkiye İhracatçılar Meclisi’nde (TİM), yeni başkan 30 Haziran’da yapılacak genel kurulda değişecek.
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi’nin görev süresi bu yıl sona eriyor.
Cumhurbaşkanı ve 27. Dönem Milletvekili Genel Seçimi’nin erkene alınması nedeniyle, TİM’in daha önce 24 Haziran’da yapılması planlanan genel kurulu, 30 Haziran’da gerçekleştirilecek.
Genel kurulda Türkiye’nin gözde kurumunun yeni başkanı seçilecek. Başkanlık yarışı için Tahsin Öztiryaki, İsmail Gülle ve Oğuz Satıcı adaylıklarını ilan etti.
Tahsin Öztiryaki, halihazırda TİM Başkanvekilliği görevine devam ederken, Oğuz Satıcı 2001-2008’de TİM başkanlığı yapmıştı. Adaylardan İsmail Gülle ise 2003-2018’de İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı sürdürdü. Gülle, şu an Türkiye Tekstil Sektör Kurulu Başkanlığı’nı yürütüyor.
ÜRETİM STRATEJİSİ DEĞİŞMELİ
TİM Tekstil ve Hammaddeleri Sektör Kurulu Başkanı İsmail Gülle, başkan seçildiği takdirde TİM’e, başkana değil ekibe dayalı bir yönetim şekli getireceklerini söyledi. TİM’in gençlerle frekans uyumunu sağlamak için hummalı bir çalışmaya girişeceklerini vurgulayan Gülle, Türkiye’nin orta ve uzun vadeli kalkınması için nitelikli ihracata, bunun için de genç zihinlere ihtiyaç duyulduğunu anlattı.
Yeni çağın yapay zeka çağı olduğuna vurgu yapan Gülle, böyle bir ortamda Türkiye’nin ihracat ve üretim stratejisini değiştirmek gerektiğini kaydetti.
Bir süredir dile getirdikleri İhracat 4.0 ile hem TİM’in hem de ihracatçıların, işin teknolojisini kazanacağına işaret eden Gülle, ihracatçıların rekabetin yoğun olduğu pazarlarda avantajlar elde edeceklerini belirtti.
GİRİŞİM 4.0’I BAŞLATACAĞIZ
Türkiye’de halihazırda başarıya ulaşmış yüzlerce girişim bulunduğuna dikkati çeken Gülle, şöyle devam etti: ‘’Bunların büyük kısmı başta İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Arı Teknokent olmak üzere çeşitli üniversitelerde.
Bir fikri sıfırdan oluşturup ticarileştiren ve bunu daha sonra ihraç eder seviyeye gelebilen insan benim gözümde kıymetlidir, başarılıdır.
İşte maksadımız bu yönde girişimcileri orta öğretim aşamasındaki girişimci adalarıyla buluşturmak. Böylece ülkemizde ‘Girişim 4.0’ hamlesini başlatacağız. Bilindiği gibi yüksek katma değer ve inovasyon mesajları her zaman konuşulan şeylerdir. Ancak 2023’e 5 yıldan az bir zaman kaldı.
Bizim ülke olarak genç fikirleri öncelikli kabul edeceğimiz bir dönem başlamalı. Bizler maalesef genç girişimcileri ve girişimci adaylarını yeterince dinleyemedik.
Onları vitrin malzemesi gibi gördük. Kısmet olur TİM’in başına geçersek Girişim 4.0 dönemi ile bu makus kaderi değiştireceğiz.
TİM üyelerinin girişimcilerle ortak projeler geliştirmesi için yönetim olarak elimizi ve gövdemizi taşın altına koyacak, ihracatımızda katma değer artışını sağlayacağız.”
AR-GE VE İNOVASYONA ÖNEM VERİLECEK
TİM Başkan adayı Tahsin Öztiryaki de, dünya konjonktürünün paralelinde ihracatın artarak bir yerlere ulaştığını belirtti. Sektörlerin içine daha çok girerek ve birliklerle daha yakın temas kurarak bütün sorunları tespit edeceklerini kaydeden Öztiryak, ‘’Bu sorunların çözümlenmesini sağlayacağız.
Amacımız ihracatın önündeki engelleri kaldıracak çalışmalar yapmak. Tüm ihracatçı birlikleri ile hep beraber tartışarak, ortak akıl ile nasıl daha ileriye gideriz diye çalışmalar yapacağız.
Katma değerli ürün yapabilmek için tasarıma Ar-Ge’ye ve inovasyona daha çok önem verilmesini sağlayacağız. Bunun için katma değer yaratabilecek, düşünen genç fikirlere ihtiyacımız var.
Genç fikirleri sanayiciler ile buluşturacağız. Her şirketin ürettiğinin yüzde 50’sini ihraç etmesi gerektiğini bilmesini sağlamamız lazım” dedi.
YENİ BİR HİKAYEYE İHTİYAÇ VAR
TİM Başkan adayı Oğuz Satıcı ise, TİM’de dolayısıyla özel sektörün ihracatında yeni bir hikayeye ihtiyaç duyulduğunu vurguladı. Yol arkadaşlarıyla birlikte bu yeni hikayeyi yazacaklarının altını çizen Satıcı, ‘’Şu an Türkiye’nin ihracatını 4 yılda 400 milyar dolara çıkarma potansiyeli var.
Ben bu potansiyeli gerçekleştirebilirim. Potansiyel, dinamizm ve heyecan olmadan gerçekleşemez. Bu nedenle, her şeyden önce ihracatın tüm aktörleri arasında ve her alanında koordinasyonu sağlayacağız. Her ay ihracatçı birlikleri başkanları ile düzenli toplanacağız” diye konuştu.
TİM’in kendi başkanlığında doğrudan pazarlama ve sıcak satış imkanlarını ihracatçı sektörlerin hizmetine sunacağını ifade eden Satıcı, ‘’E-ticaret ve dijital kanallar üzerinden tanıtımı ihraç ürünlerimizi için çok daha fazla etkin hale getireceğiz. Hala kullanılmayan imkanlar var.
Onları devreye alacağız. Bugünlerde ticaret savaşları gündemde ve bu ortamda ihracatı artırmanın zor olduğundan bahsedenler çıkabiliyor. Ama mümkün. Çünkü açık duvarlar da var.
O açıkları kullanmak gerekiyor. İhracatçıları anlamlı kılan nokta da bu noktaları kullanma becerisidir. AB, ABD ve Asya pazarlarında etkin koordinasyonu sağlayacağız” dedi.