Tofaş 2 vardiyaya dönüyor

Bursa’da kurulu Tofaş Otomobil Fabrikası’nda, vardiya sayısı pazar gününden itibaren 3’ten 2’ye inecek. Buna gerekçe olarak ‘iç pazar dinamikleri ve ihracat planlarını’ gösteren şirkette şu anda 7 bin kişi çalışıyor.

Tofaş 2 vardiyaya dönüyor

Otomotiv sanayinin Bursalı devi Tofaş, 28 Nisan’dan itibaren üretimde 2 vardiyaya dönecek. Şirketten konuya ilişkin yapılan açıklamada, Tofaş Otomobil Fabrikası’nda nisan ayı sonundan itibaren çalışma sisteminin, 2 vardiya düzenine göre yeniden organize edildiği belirtilerek şu bilgilere yer verildi: ”Şirketimiz gerek iç pazar dinamikleri, gerekse de ihracat planlarımızın bir gereği olarak üretim süreçlerinde yeni bir döneme girmektedir.

Üretimimizi hızlandırmak ve operasyonel süreçlerimizi daha verimli yönetebilmek hedefiyle nisan ayı sonundan itibaren çalışma sistemimizi 2 vardiya düzeninde yeniden organize etme kararı almış bulunmaktayız. Tüm aşamaları titizlikle yürütülen bu süreç sonunda da her zaman olduğu gibi ülke ekonomisine ve dış ticaret dengesine olan katkımızı artırma hedefiyle var gücümüzle çalışmayı sürdüreceğiz.”

ÇALIŞAN SAYISI AZALIYOR

Yıllık 450 bin otomobil üretim kapasitesi bulunan fabrikada, şu anda 7 bin kişi çalışıyor. 2019 yılında emeklilik, bedelli askerlik ve farklı sebeplerle kendi isteğiyle ayrılanların yerine işçi alımı yapmadığı öğrenilirken; çeşitli sebeplerle ayrılan çalışanlara ise haklarının ödendiği bilgisine ulaşıldı.

CEO EROLDU SEKTÖRÜN İÇ PAZARDAKİ SORUNLARA DİKKAT ÇEKMİŞTİ

TOFAŞ CEO’su Cengiz Eroldu, geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada iç pazardaki sıkıntıya işaret etmişti. Türkiye’de 2017’de 900 bin olan satış adedinin, 2018’de 600 bin olarak kayda geçtiğini, bu yıl ise söz konusu rakamın 360-420 bin bandında gerçekleşmesinin beklendiğini dile getiren Eroldu, 1995 yılından bu yana yeni bir otomotiv firmasının yatırımı olmadığına dikkat çekmişti. Eroldu konuyla ilgili şu ifadeleri kullanmıştı: ”Çözüm, iç pazarın büyütülüp niteliğinin arttırılmasından geçiyor. Daha nitelikli bir iç pazara sahip olmamız gerekir.

Zenginleşmemiz gerekir ki, daha iyi ürün istesin müşteri. İlk 3 ayı 15-20 yıl sonra pazar lider kapadık. Niye kapadık? Çünkü 65 bin liraya araba satıyoruz. Biz de tanzim yapıyoruz. Araba yok. Onun bir üstü 100 bin artı. 10 bin dolar milli gelir var. Müşterinin büyük kısmı daha ulaşılabilir araç istiyor. Türkiye’de cazip teşvik var deniyor. O zaman neden 1995’ten beri gelen firma yok. Pazar 1 milyon yerine, 2 milyon olsaydı gelirlerdi. Pazarı büyütmezsek olmaz.”

1 MİLYON METREKARE ALAN ÜZERİNDE KURULU

Tofaş, yılda 450 bin araçlık üretim kapasitesi ve 7 bin çalışanı ile Türkiye’nin dördüncü büyük sanayi kuruluşu unvanını elinde bulunduruyor. 350 bin metrekaresi kapalı, yaklaşık 1 milyon metrekare alan üzerinde kurulu Bursa Fabrikası’nda üretim yapan Tofaş, Fiat Chrysler Automobiles’ın (FCA) önemli stratejik üretim merkezinden biri, aynı zamanda grubun Avrupa’daki en büyük Ar-Ge merkezlerini bünyesinde bulunduruyor.

Tofaş, Bursa Fabrikası’nda, Egea sedan, hatchback ve station wagon modellerinin üretimini yapıyor. Dünyanın farklı kıtalarında farklı marka ve model isimleri ile pazara sunulan Egea, Fiat Tipo ve Dodge Neon markaları ile satılıyor. Tofaş, Yeni Doblo projesi kapsamında Fiat, Fiat Professional ve RAM markalarına, Fiat ve Fiat Professional markalarına ise Fiorino üretimi yapıyor. Şirket, aynı zamanda iç pazarda altı markanın (Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, Maserati, Ferrari) temsilciliğini yürütüyor. 

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X